עיצוב גינה בשרון

גינה בשרון

זוהי גינה על שטח גדול שעיצבנו במושב באיזור השרון. תכנון גינה בעלת שטח המתאפיין בהבדלי גבהים משמעותיים דורש פתרון חכם על מנת ליצור זרימה בין חלקי הגן. לשם כך השתמשנו במדרון דשא מתון ובו נתונות מדרגות מאבני מדרך המשתלבות בצורה מעניינת בתוך המדרון. בחלק הצפוני של השטח נבנה קיר תומך גדול מבטון, שהוא חלק מאדריכלות הבית, שאותו המשכנו עם מסלעת אבני בזלת בשילוב שביל אבני מדרך כדי ליצור את החיבור בין החלק הנמוך לגבוה.

עיצוב גינה עם הבדלי גבהים הוא לעתים מאתגר ויש לפתור אותו בדרכים יצירתיות ונעימות לעין. בנוסף ישנן בגינה פינות ישיבה, בוסתן, בריכת שחיה ובאזור התחתון ממוקמת טרמפולינה ומשחקים לילדים. הכניסה לבית הינה מינימליסטית ועשינו שם שימוש בצמחיה פיסולית כגון דשא זוסיה ושבטבט.

פתרונות טכניים

בשטח גדול ובו הבדלי גובה רבים יש לתת פתרונות טכניים כדי למנוע בעיות ניקוז וכן לתכנן את מערכת ההשקיה בצורה נכונה כדי למנוע בזבוז מים מצד אחד, אך לא לפגוע בצמחיה מצד שני. בגינה זו נלקחו בחשבון כל האלמנטים שיכולים ליצור בעיות ניקוז, בזבוז מים, סחיפת קרקע וכו' וניתנו פתרונות מקצועיים המונעים כל בעיה שיכולה להופיע, על ידי תכנון טופוגרפי נכון, תכנון שיפועים נכונים, ניקוזים הנותנים מענה מדויק לכמות המים בשטח, ותכנון השקיה מדוקדק המונע בזבוז אך מטפל בכל הצמחיה בשטח. גם תכנון הצמחיה הינו כזה שמאפשר חסכון במים וחסכון בתדירות האחזקה השוטפת של הגן.

למעשה ניתנו כאן פתרונות אופטימליים ע"י הצוות המנוסה והמקצועי של גלים גנים, עיצוב גינות נכון על ידי אדריכל נוף והנדסאי מנוסים ביצירת גנים שהם לא רק יפים, אלא גם נכונים טכנית.

לפרויקטים נוספים באזור השרון: כאן

צילום: שי אפשטיין , חן תמרי . אדריכל בנין: טל שפיגלמן

תמונות מתוך הפרויקט:

נגישות