שילוב פינות ישיבה בגינה

כשניגשים לפרויקט עיצוב בגינה אנו לא אחת מקבלים השראה מעיצוב הפנים של הבית ושומרים על קו עיצוב אחיד שיכול להיות מודרני, קלאסי, אקזוטי וכדומה ולעיתים בדיוק הפוך, מנצלים את שטח הגינה הפתוח ומעיזים בעיצוב שובב ונועז יותר שמעניק לגינה מראה משוחרר וטבעי. פינות הישיבה בגינה הן סוד קטן במשחק הזה

הגינה – חלק אינטגרלי מהבית

תכנון גינה הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית. כולם שואפים להפוך את החלל החיצוני לבית כמקום נעים לבילוי, בו ניתן לבצע פעילויות פנאי בנעימים ובאווירה נעימה. הרי גינות יפות בבתיהם של אחרים עושות עלינו רושם חיובי. על מנת לעשות כן, ראשית יש להכיר בכך שהגינה היא מקום משמעותי בחיי המשפחה בו יש להשקיע זמן, כסף ומחשבה.

על מנת לעשות זאת, תחילה יש להקדים מראש ולתכנן מה נרצה להפיק מהגינה ולהתאים את התכנון לאורך החיים ולסטטוס המשפחתי. האם מדובר בגינה שתשמש בעיקר למבוגרים שעיקר פעילותם מתבצעת בישיבה או אירוח, או שמא מדובר בבית ובו ילדים קטנים הזקוקים למרחבים להשתעשע בהם או אולי גם וגם. נוסף על כן, יש צורך בהתאמת העיצוב בהתאם למיקום הגינה – קדמית או אחורית. מובן כי גינה קדמית צריכה להתאים מבחינה ויזואלית לכניסה לבית (לדוגמא, על ידי שילוב שביל גישה) בעוד חצר אחורית תכיל מתקנים אחרים, דוגמת מחסן, מטבח חוץ ופינות ישיבה לדוגמא.

פינות ישיבה בגינה

אחת מהשאלות המרכזיות בעת תהליך הקמת גינה ועיצובה היא מהו הריהוט אותו נרצה לשלב בגינתנו. כפי שרמזנו קודם שילוב פינת ישיבה בגינה מעבר לפונקציונליות, הינו חלק משמעותי בעיצוב ותורם למשחק צבעים וטקסטורות. לכן, בכל גינה נרצה להקדיש לפחות מקום אחד לפינת ישיבה.

פינת הישיבה יכולה לשמש כאזור ישיבה אינטימי ושליו לקפה מעורר בבוקר, פינה נסתרת, קטנה יותר ואינטימית יותר, שתשמש מוקד לשיחות קטנות ונעימות של בני הבית והבאים בשעריו או לפינה בה "נזרקים" בסוף היום. מעבר לפינת הישיבה הראשית של החצר, אפ ישנה אפשרות נוספת ניתן לשלב פינות ישיבה נוספות ליד הבריכה או במקומות מוצלים בגינה.

פינת הישיבה יכולה להיות משולחן ושתי כסאות המעוצבים לשם כך, או מריהוט אלטרנטיבי ונינוח יותר דוגמת פופים לגינה. שילוב פוף לגינה יכול לתת נופך עדכני, ולסייע בשבירת הקו העיצובי של הגינה לטובת פינה ייחודית.

בגינות שיש להן שטח גדול יותר ניתן לשלב מערכות ישיבה שישמשו כמעין סלון חיצוני, כיום קיימות אפשרויות מגוונות ומעוצבות שמתאימות לתנאי חוץ כמו מערכות ישיבה מעץ שתמיד מוסיף נופך חמים או מערכות ישיבה מאלומיניום שהוא עמיד במיוחד לתנאי מזג אוויר.

שמירה על איזון

הגינה היא המפלט הכי קרוב מהחלל הפנימי של הבית, ולכן לא אחת נבחר לצאת לשאוף אוויר ולנקות מעט מחשבות, לכן בעת עיצוב הגינה תמיד ניתן להוסיף עוד אלמנטים שמשרים רוגע כמו בריכות נוי. בריכות נוי הן בריכות קטנות המופעלות באמצעות משאבה קטנה (כך שהן לא מבזבזות מים אלא מבוססות על מיחזור שלו), בבריכות הנוי ניתן להוסיף דגי נוי וצמחיית מים שיוסיפו גם הם ליצירת אווירה פסטורלית ומרגיעה. שילוב נבון של אלמנטים עיצוביים בגינה הם ללא ספק מהוות אלמנט עיצובי ומרגיע כאחד.

מידע נוסף

נגישות