גינה אנגלית

גינה אנגלית – הסגנון האנגלי בעיצוב גינות התחיל בבריטניה, בסביבות המאה ה-18, והחליף את הסגנון הצרפתי הנוקשה והסימטרי והפך לאחד הסגנונות הנפוצים בעיצוב גינות באירופה. כשאנחנו מדברים עם לקוח על עיצוב גינה בסגנון אנגלי, בדרך כלל שנינו רואים בדמיוננו גינה שופעת צמחיה, פרחים וצבעים, גינה מבולגנת במקצת, לא גזומה למשעי, עם פינות ישיבה מוחבאות ונסתרות, אולי אלמנט מים חופשי, אבני מדרך מציצות מצמחיה שופעת, פריחה בכל פינה.

פינת ישיבה מוקפת צמחייה ירוקה בגינה אנגלית

בסיס הגינה

כל גינה אנגלית שמכבדת את עצמה בנויה מ"שלד" שהוא הבסיס התמידי עליו אפשר לשחק עם שינויי צמחיה ופריחה לפי העונות. עיצוב גינה בסגנון אנגלי משמעותה בסיס חזק שאליו מקבצים אלמנטים שונים. הבסיס יכול להיות לדוגמא דשא רחב, שבילים, פינות ישיבה, ואז מסביב לאלמנטים האלה משלבים צמחיה, מטפסים, עצים, פרגולות, סוכות מטפסים וכו'.

סוגי צמחיה

כמובן שבישראל אי אפשר לגשת לענין עיצוב גינה אנגלית כמו שהיינו ניגשים לכך באנגליה או אירופה, בגלל מזג האוויר השונה שלנו וסוגי הצמחים המתאימים לישראל. גם סגנון הבניה בישראל לרוב שונה מהסגנון האנגלי. עם זאת, עצם המצאות הגינה בישראל לא שוללת עיצוב לפי עקרונות הגינה האנגלית. העקרון אותו עקרון – בסיס, מגוון, פריחה, מעין אי סדר שבעצם יש בו סדר. אפשר להשתמש בצמחיה מקומית שנראית נפלא ולא דורשת הרבה השקיה ואפילו חלקה טובה לנו באוכל, כמו רוזמרין, לבנדר, זוטה, ויטידיניה שפורחת פריחה עדינה כמעט כל השנה, בגונביליה שפורחת כמעט תמיד, מטפסים למיניהם, יסמין, ופורחים עונתיים או רב שנתיים נפלאים שמרגישים טוב בארצנו, אם הם מקומיים ואם מאומצים מארצות רחוקות – אפונה ריחנית, גאורה, תורמוסים, כובע נזיר וכדומה.

ריהוט לגינה אנגלית

ריהוט לגינה בסגנון אנגלי יכול להוסיף המון נוחות וסטייל לחלל החצר שלך. הנה רעיונות לריהוט המתאים לעיצוב גינה אנגלי:

שולחנות – שולחן הוא חלק לא נפרד מעיצוב הגינה האנגלית. מומלץ שיהיה מעץ ולהיות מרוכז בגובה מתאים לאכילה חיצונית. ניתן לשדרג את השולחן בעזרת צלחות פורצלן.

כסאות מרופדים – כסאות גינה בסגנון אנגלי יכולים להיות מרופדים בבדים איכותיים ולהיות מסודרים סביב השולחן. ניתן לשדרג אותם בעזרת כריות עם דוגמאות פרחים.

משטחים מעץ – השתמש במשטחי עץ, כמו דקים ליצירת חללי ישיבה, מקום להנחת צמחי תבלין/פרחים או אזורי פנאי. מומלץ שהם יהיו בצבעים טבעיים או לצבוע אותם בגוונים רכים ועיצובים ציורים.

אלמנטים בעיצוב גינה אנגלית

בעיצוב גינה אנגלית יש משקל רב לצמחים עונתיים כמו פרחי לילך, לוונדר, גרניום וורדים בשלל צבעים. ולכן תהיה לכך התייחסות מבחינת עיצוב. אלמנטים נוספים שנראה הם כרי דשא רחבים, שבילים שסובבים ומתפלים עם אזורי הגינה, פינות ישיבה קסומות לרוב עשויות מאבן או ברזל.

נגישות