עיצוב גינה עם בריכה

עיצוב גינה עם בריכה הינו חלק משמעותי בתכנון הגינה, כיוון שהוספת בריכה לגינה איננה רק חלק מהעיצוב אלא גם מהווה מוקד של הנאה לבני הבית. בגלים גנים אנו מתמחים בתכנון נוף, עיצוב גינות פרטיות וביניהן גינות עם בריכה. לפני הקמת הגינה ישנם מספר עקרונות חשובים שיש להתייחס אליהם כמפורט כאן.

פרויקטים: עיצוב גינות עם בריכה

פרויקט גינות מעוצבות עם בריכה - בריכה בעיצוב נקי ורגוע

שלבים בעיצוב גינה עם בריכה

הוספת בריכה לגינה קיימת או תכנון גינה חדשה עם בריכה דורשים תכנון של אדריכל נוף או מתכנן גינות אשר מבין את המשמעויות של תכנון גינה מבחינת אישורים והיתרים (בליווי אדריכל הבית), מבחינה מעשית – חפירות , תשתיות, יציקות, וגם מבחינת חיבור הבריכה לבית ולשאר הגינה.

גודל הבריכה

ניתן לתכנן בריכה בגדלים שונים בתלות בשטח ובצרכי המשפחה, וגם בתלות בתקציב. גודל הבריכה גם תלוי בגורמים כגון מרחק פיזי מהחומות ומהבית, מהם קווי בנין שבהם מותר לבנות בריכה כדי לקבל היתר מהעירייה, מה גודל הגינה ומה תפקיד הבריכה – אם כמקום כיף ואירוח או אם ממש לשחיה מקצועית.

ריצוף מסביב לבריכה

מסביב לבריכה יהיה בדרך כלל ריצוף אך יכול להיות גם מצב בו הגינון מגיע ממש עד הבריכה אם הלקוחות מסכימים לכך, גם כאן אדריכל הנוף צריך לקבל מידע אם העיריה דורשת ריצוף מסביב כל הבריכה או לא, ולהחליט מה הצרכים של המשפחה. כמו כן צריך להתחשב בשאר הגינה ומה רוצים לתכנן בה כדי לשלב את הבריכה בצורה אופטימלית.

סגנון הבריכה

לאחר תכנון מידות הבריכה צריך להחליט יחד עם אדריכל הנוף מה סוג הבריכה – בריכת גלישה בה המים בגובה הריצוף, בריכה עם המים במפלס נמוך יותר מהריצוף, בריכת סקימרים, בריכה עם מפל, או עם קיר זכוכית, מה פרטי הריצוף מסביב ואיך כל הריצופים מתחברים לבריכה, מה חומרי הגמר ליד הבריכה ובתוכה, היכן חדר המכונות (באישור יועץ בריכות וקונסטרוקטור) וכדומה. מתכנן הנוף משרטט את כל הפרטים הנ"ל כולל פרטים של תעלות גלישה של הבריכה, חיבור ריצופים, מדרגות ירידה למים, משטחי רביצה במים כן או לא, ולאחר מכן התכנון צריך לעבור אישור מהנדס ושל בעל המקצוע שבונה את הבריכה.

הכנת תשתיות לגינה ולבריכה

לאחר בחירת אופי הגינה וגיבוש תכנית עיצוב לגינה ותכנון רעיוני בהתאם לדרישות הלקוח, צריך להמשיך לתכנן את הפרטים הטכניים כגון תכנית גבהים ומידות, ניקוזים, תכנית צמחיה, תכנון תאורה, תכנית השקיה, פרטי גן וכו'. תכנית הגבהים והניקוזים חשובה מאוד לא רק מבחינה אסתטית אלא בעיקר כדי למנוע בעיות טכניות כגון הצפות, הצטברות של מים, חלוקת מדרגות לא תקינה, שיפועים לא נכונים בריצופים מבחינה ארגונומית ומבחינת הסכנה להצטברות מי גשמים וכדומה. כמו ישנה התחשבות בהוספת אלמנטים כמו בריכת שיחה או בריכות נוי.

דגשים במהלך הכנת התשתיות לעיצוב הגינה: 

  •  בטיחות – יש להקיף את הבריכה מטעמי בטיחות בגדר שתוכל למנוע כניסה של ילדים לשטח הבריכה ללא השגחה 
  • תאורה – תאורה ברחבי הגינה היא משהו המוסיף המון לאווירה יוקרתית במיוחד בגינות עם בריכה, בנוסף ניתן להוסיף תאורה גם בתוך הבריכה עצמה הכל לפי רצונכם והתקציב.
  • מרחק גינה מהבריכה – כחלק מעיצוב הגינה צמחייה רבה תתווסף לכם לנוף, עליכם לוודא שישנו מרחק של 3 מטרים בין הצמחייה לבריכה. מדובר על עצים העלולים לגדול ולהצמיח שורשים שיפריעו לגישה לבריכה. 
  • מערכת השקיה – חשוב מאוד לזכור להפריד בין מערכות המים של הבריכה ושל שאר הגינה המיועדת להשקיית הצמחייה מכיוון ובמי הבריכה קיים ריכוז גבוה של כלור העלול לפגוע בצמחייה.

תכנון שלם לגינה – תכנון צמחיה, תאורה והשקיה

כמובן שלא די רק בתכנון הבריכה, הבריכה היא חלק מכלול הגינה ולכן תכנית הצמחייה צריכה להיות מתוכננת מתוך ידע וניסיון של בעל מקצוע יסודי אשר יידע לבחור את הצמחייה המתאימה לעונות השנה, למזג האוויר במקום הקמת הגינה, ולכיווני השמש בשטח הספציפי שבו מתכננים. תכנון השקיה חיוני כדי להגיע למצב של השקיה חסכונית ונכונה שלא תותיר שטחים יבשים ומצד שני מבלי להגיע למצב של השקיית יתר, שיכולה לגרום נזק לצמחים ולמשוך אליהם מזיקים או לגרום לניוון שלהם. לבסוף, תכנון התאורה מסיים את תהליך התכנון ומשלים אותו כך שנוכל ליהנות מהגינה גם בשעות החושך.

בחירת עצים לעיצוב גינה עם בריכה

בעיצוב גינה עם בריכה, עצים יכולים לשמש לא רק כמסנני רוח, אלא גם כתוספת דקורטיבית יפהפייה. בחירת העצים הנכונה יכולה להוסיף איפוס אסתטי, צל, ופרטיות לחצר שלך. חשוב מאוד להכיר אילו עצים יתאימו לגינה לכן הנה מספר עצים מומלצים לגינה עם בריכה:

  • עץ חרוב.
  • עץ אלביציה.
  • עץ כליל החורש
  •  דקל הטבעות

חשוב לשים לב לצרכי השמש והמים של כל עץ, ולהשקות ולטפח אותם בהתאם. בנוסף, דאג לשקול את המרחב שיגדלו בו העצים ואת הגובה שלהם כדי שהם לא ישנו באופן דרסטי את נוף הבריכה והגינה.

פרמטרים המשפיעים על עלות עיצוב גינה עם בריכה

מחיר עיצוב גינה עם בריכה יכול להשתנות בצורה משמעותית בהתאם למספר גורמים:

  • גודל של הגינה – ככל ששטח הגינה גדול יותר כך נדרשת עבודת תכנון ועיצוב רחבה ומעמיקה הכוללת שימוש בחומרים רבים 
  • תשתיות – מדובר על מערכות השקיה, מערכות ניקוי לבריכה, חשמל ועוד המבצעים עבודה חיונית בגינה וככל שנבחר סוגים יותר מיוחדים ולשטחים גדולים המחיר יעלה
  • סוג הצמחייה – ידוע שבגינה אחד מהמרכיבים המרכזיים היא הצמחייה המעניקה תחושת טבע ויופי ועושה הרבה מהעיצוב. העלות מושפעת בהתאם לסוגי הצמחייה שנבחר, הכמות לשטח הגינה ועוד
  • האבזור החיצוני – במידה והחלטתם להוסיף לגינה אלמנטים עיצוביים נוספים כמו פסלים, ריהוט מיוחד וכל דבר נוסף. הם ישפיעו על העלות הסופית של העיצוב. 

האם אפשר לשלב בריכה מעוצבת גם בגינות גג?

באופן עקרוני ניתן לעצב גינת גג עם בריכה, אך יש לתאם זאת עם מהנדס על מנת לבחון את יכולת העמסה של הגג לשאת את הבריכה וכמובן בטיפול ואישור מול הרשויות במידת הצורך. בתמונה המצורפת כאן יצרנו הגבהה לגג על מנת להוסיף בריכה, באמצעות ההגבהה למעשה יצרנו שני מפלסים לגג. עיצוב שהוביל לעניין עיצוב לצד פונקציונליות.

עיצוב גינות מעוצבות עם בריכה – השירות שלנו

לנו בגלים גנים יש ניסיון רב שנים בנושא עיצוב גינות פרטיות, הקמת גינות, הקמת גינות גג ותכנון מפורט של כל סגנון גינה כולל פרויקטים ציבוריים גדולים. בנוסף לשירותי התכנון אנחנו בדרך כלל גם מקימים את רוב הפרויקטים שלנו בעזרת צוות העובדים הוותיק שלנו שנמצא איתנו שנים רבות. אנחנו מלווים את הפרויקט משלב הרעיון והתכנון ועד סופו, כולל עבודות פיתוח ועפר, הקמת מסלעות ובניית הטופוגרפיה של השטח, בניית ריצופים, דקים, פרגולות, אלמנטים בגן כגון ספסלים, פינות ישיבה, אבני מדרך וכל עבודות ההשקיה והשתילה. בתחום העיצוב גינות פרטיות עם בריכה וכן עיצוב ובתחום הקמת גינות אין תחליף לידע ולניסיון לצד כישרון תכנוני, בגלים גנים – תכנון נוף ועיצוב גינות נמצא השילוב המושלם בין ידע תכנוני לבין ידע בשטח.

נגישות