עיצוב גינה לקראת החורף

האם ניתן להקים גינה בחורף?

קודם כל – התשובה היא כן. הרבה אנשים נרתעים מהרעיון של הקמת גינה או עיצוב גינה לקראת החורף , כשכבר נהיה קריר והגשמים מאיימים לבוא. החשש הוא מהקור וקליטת הצמחים שיכולה להיפגע ממנו, וסחף מי הגשמים שעלולים לפגוע בצמחים החדשים. עם זאת, הניסיון מוכיח שאין בעיה עם עיצוב גינה לקראת החורף ואף ממש בשיא החורף, בארץ החמימה שלנו. ישנם מספיק ימי שמש נפלאים גם בחורף, והצמחים נקלטים יפה גם בשיא הקור הישראלי. כמו כן, הגשמים מרככים את הקרקע ומכינים אותה לקראת שתילה קלה. במקום בו נעצב משחקי טופוגפרפיה של האדמה בעיצוב הגינה, נוכל לבחון את השיפועים ועמידותם בפני הסחף של הגשמים, מבלי לדאוג שהכל יהיה בסדר בקיץ אך יתמוטט בחורף הקרוב.

להיפך, שתילת הצמחים בשיא הקיץ מדאיג הרבה יותר מאשר עיצוב גינות לקראת החורף ושתילת חורף. החום הקיצוני בקיץ מאיים להרוג את הצמחים החדשים בקלות אם יש תקלה במערכת ההשקיה, מצב נפוץ במיוחד כאשר הבית עוד בשלבי בניה ואנשי מקצוע הולכים ובאים, מפעילים וסוגרים את הברזים הראשיים, מניחים צנרת וחופרים כך שהם עלולים לפגוע בקו מים ראשי לגינה.

לסיכום, לא רק שאין בעיה עם עיצוב גינה לקראת החורף, אלא שאפילו מומלץ לעשות כן. עונות המעבר הן ללא ספק הזמן האולטימטיבי לשתילת צמחים בגינות חדשות, אבל בהחלט אין בארץ שום עונה שבה יש בעיה ליצור גינה חדשה.

נגישות