תכנון גינה קטנה

תכנון ועיצוב גינה קטנה אינו פשוט כפי שניתן לחשוב. בכל תהליך של הקמת גינות ובגינות קטנות בפרט כל פרט צריך להיות מסודר ומוקפד ואין מקום לטעויות, יש צורך להכניס אלמנטים רבים בתוך שטח קטן ולכן צריך לחשוב כיצד לעשות זאת בחכמה, ובנוסף צריך לחשוב על דרך שהגינה תראה מעניינת ויותר גדולה ממה שהיא באמת. בגינה קטנה כל פרט חשוב וגם תכנון הצמחייה, התאורה וההשקיה צריכים לענות לצרכים המיוחדים של תכנון גינה כזאת.

אחת הדרכים "להגדיל" גינה קטנה היא שימוש בשבילים מתפתלים ויצירת מוקדי עניין לאורך הציר, בנוסף אחת הדרכים הטובות ביותר לתת הרגשה של מרחב היא משחק עם הבדלי טופוגרפיה, כלומר שמכיוון שהשטח האופקי קטן אנחנו בעצם מכניסים כאן עיצוב גינה שמשאיל קצת שטח מהציר האנכי – טופוגרפיה מוגבהת, הרמת צדי הגינה בעזרת אדמה וצמחיה, טרסות, פינות ישיבה מוגבהות שאליהן מובילים שבילים מפותלים וכו'. כך נוצר ציר תנועה וטיול אפילו בגן הקטן ביותר.

פינת הישיבה בגן קטן צריכה להיות מתכוננת כך שמצד אחד לא תתפוס הרבה מקום, ומצד שני תהיה כמובן נוחה לישיבה שכן אין טעם בהשקעה בעיצוב הגינה אם לא נוח לשבת בה. בגינה קטנה ניתן לשלב אלמנטים רבים כגון בריכת נוי, עץ ובית על עץ לילדים, ערסל, רחבת ישיבה, ספסלים בנויים או ניידים, פינת מדורה קטנה או קערת מדורה, גן ירק, מטבח חוץ וכדומה.

תכנון גינה קטנה – צמחייה

תכנון הצמחייה בתהליך עיצוב גינות קטנות תלוי גם בטעם בעלי הגינה וגם בנתונים הפיזיים של השטח. אין לחסום פתחים כמו חלונות ובטח לא דלתות עם עצים ושיחים שיכולים להסתיר את האור – חוק בסיסי בכל גינה , לא רק קטנה. תכנון גינה בשטח קטן דורש גם בחירה מוקפדת של העצים, שלא יהיו גדולים מדי ויתפסו שטח רב או יסתירו את האור לשאר צמחי הגינה. לכן יש לבחור עצים קטנים ובינוניים או שיחים על גזע כגון לגסטרמיה.
יש לנצל כל שטח אפשרי כולל קירות לשימוש בצמחיה, כגון קירות ירוקים.

הקמת גינה חסכונית במים

גינה קטנה היא מראש חסכונית במים שכן השטח שצריך להשקות הוא קטן. תכנון השקיה נכון הוא צורך בסיסי באקלים הישראלי וחלק ניכר מעבודת אדריכלות נוף הוא נושא תכנון ההשקיה. תכנון ועיצוב גינות קטנות יכלול מערכת השקיה ממוחשבת יחסית פשוטה שבה זמני ההשקיה הם קבועים ורצוי בשעות הבוקר המוקדמות שכן ההשקיה בבוקר חסכונית יותר כי האדמה מספיקה לספוג את המים לפני שעות ההתאדות המהירה של הצהרים, בנוסף יש פחות סיכוי למחלות בצמחים שנגרמות משילוב של לחות עם אור השמש החזק בשעות הצהרים. לכל אזור בגינה יש להתאים את כמות המים שהוא צריך ואת כמות צנרת הטפטוף הנדרשת. יש לבחור צמחים מקומיים שלא דורשים הרבה מים ועדיין מרהיבים וחזקים כל השנה, כגון רוזמרין, לבנדר, זוטה וכדומה.

גלים גנים שירותי תכנון גינה

גלים גנים מתכננים ומבצעים גינות כבר שנים רבות, גינות יפות במגוון סגנונות לפי דרישת הלקוח ולפי ההתאמה לשטח הקיים. המשרד שלנו נותן שירותי עיצוב גינות, אדריכלות נוף ופרויקטים, ואילו צוות העבודה שלנו מקים את הגינות במקצועיות ויעילות רבה. הידע, הניסיון והאהבה למקצוע הם שגורמים לכך שהגינות שלנו מסבות הנאה רבה ללקוחות לאורך שנים רבות.

שירותים נוספים

עיצוב גינות גג

עיצוב, תכנון והקמת גינות גג

עיצוב גינות במראה יוקרתי

עיצוב גינות עם מראה יוקרתי מתחיל במחשבה תחילה, בגלים גלים עיצוב גינות יוקרתיות עובד צוות שלם ומקצועי אשר כל אחד מתמחה בשלבים.. להמשך קריאה

נגישות