איך בוחרים אדריכל נוף מקצועי?

אדריכל נוף מקצועי – מקצועו של אדריכל נוף מקצועי עוסק בעיקר בפיתוח שטחים ירוקים בעיר, כגון, גנים ציבוריים ופרטיים, טיילות וכדומה והן בשטחים "יבשים" כגון ככרות. השירות המוענק על ידי גלים גנים בעת עיצוב גינה למעשה שילוב בין עבדותו של אדריכל נוף לבין מעצב גינות. כלומר לאדריכל יש ידע מקצועי טכני לבין היכרות עם צמחייה, אקלים וארגון פני השטח.  למעשה אדריכלות נוף שינתה את תפקידה במרחב העירוני במהלך השנים. התפקיד המסורתי של אדריכלות נוף הייתה לספק לתושבים הפוגה מהחיים העירוניים העמוסים על ידי אזורי ישיבה, פארקים וגינות ציבוריות.

מתי צריך לשלב אדריכל בפרויקט עיצוב גינה?

  1. שילוב אדריכל נוף בפרויקט עיצוב גינות נועד להפיק את המקסימום מפני השטח, תכנון יעיל וחסכוני של משאבים את חלק מאפיון העבודה. אדריכל נוף בקיע בסוגי הצמחיה הנכונה אותה רצוי לשלב בתנאי האקלים השוררים באזור בו תהיה הגינה.
  2. בפרויקטים בהם יש צורך באישור או בעבודה מול הרשויות נדרשת הבנה טכנית והיכרות עם החוק. גם כאן יוכל לסייע האדריכל. לדוגמה כאשר יש צורך בתכנון אזורים כמו חניה, בריכה, גדרות, שבילים ושילוב מרפסת פתוחה וכמובן תכנון מערכת השקייה ודישון.
  3. כאשר רוצים לשלב אופי אקולוגי וירוק לגינה.
  4. לאחרונה עבודתם של אדריכלי נוף החלה להשתלב לא רק בתחום עיצוב גינות. אדריכלי נוף רבים החלו לקחת חלק בפרויקטים העוסקים בחללים ושטחים פתוחים, כך אדריכל נוף מספק את היכולות הרבות שברשותו.

איך לבחור אדריכל נוף?

  1. ניסיון מעשי בשטח, מעבר להשכלה אותה רכש באופן פורמלי האדריכל חשוב להתרשם מתיק העבודות. השטח והניסיון מדברים בעד עצמם. תיק עבודות רחב מספר סיפור מקצועי אודות יכולותיו של בעל המקצוע, על היכולת היצירתית להעניק פתרונות לבעיות בשטח (ראו למשל כיצד התמודדנו עם תכנון גינה בפני שטח מאתגרים בירושלים).
  2. המלצות – זאת כהמשך ישיר לעבודה בשטח, המלצות יספרו לכם על איכות השירות, הזמינות, המענה המקצועי ולא פחות חשוב מכך, תכנון גינה יעיל צריך להישמר לאורך זמן ואף שנים (כמובן שיש להקפיד על הנחיות תחזוקה)
נגישות