עיצוב גינה בחורף

עיצוב גינה בחורף – לא אחת שמענו את הטענה שלא טוב לעצב ולשתול גינה בעונת החורף. כאן ננסה לכתוב את היתרונות והחסרונות (המועטים) של עיצוב גינה בחורף ושתילות בעונה הקרה.

אחד היתרונות הבולטים של עיצוב וביצוע גינה בחורף הוא ענין יציבות מילויי האדמה – כאשר ממלאים אדמה בגינה ויוצרים שיפועים שמטרתם שינוי מעניין בטופוגרפיה, כפי שאנחנו אוהבים לעבוד, הגשם בא לעזרתנו ומרטיב את מילויי האדמה וכך מייצב אותם סופית במהירות רבה. בעונה לא גשומה עלינו להשקות את מילויי האדמה, ועדיין האדמה קצת שוקעת בחורף הקרוב. לכן עיצוב גינה בחורף עוזר לנו בענין מילויי האדמה שאנחנו יוצרים בגינות, אם לצורך אסתטי ואם לצורך פרקטי.

כמו כן בעת עיצוב גינות בחורף ושתילות בחורף, אין צורך בהשקיה מרובה לצמחים החדשים כפי שנוהגים בעונה לא גשומה. כאשר שותלים צמחים חדשים, יש להשקות אותם בהרבה מים כדי להבטיח את קליטתם. בחורף הגשום אין צורך לשימוש מוגבר במים למטרה זו. רוב הצמחים נקלטים היטב גם בחורף ואין שום בעיה בשתילתם או בנטיעת העצים. להיפך, בתקופה זו הצמחים והעצים נקלטים היטב ובאביב "פורצים" וממלאים את הגינה בצבעים ופריחות. כמו כן, כשהגינה חדשה והצמחים רק עכשיו נשתלו, יש הרבה מקום פנוי והרבה אור שמש – גם בגלל שהעצים בשלכת – לשתילות עונתיים של חורף מרהיבים. אפשר לשתול הרבה עונתיים של חורף ובמקביל הרבה זריעות ולקבל אפקט חזק של פריחה באביב.

החסרון היחידי של עיצוב גינה בחורף ושתילה בחורף הוא רק שיש מספר לא גדול של צמחים שאנחנו נבחר לא לשתול או לנטוע בחורף. למשל בתחום העצים, צאלון עדיף לא לנטוע בחורף, ואילו מהצמחים הדוגמא הכי טובה לצמח שנעדיף לא לשתול בחורף הוא הביצן. אין זה אומר שלא ניתן לשלב את הצמחים האלה בגינה – פשוט מחכים לאביב כדי לשתול אותם.

אז כאמור, אפשר לשתול צמחים כל השנה, ברמה האישית אנחנו אפילו מעדיפים את שתילות החורף בהרבה על פני שתילות בזמן החמסינים של יולי אוגוסט, בהם יש הרבה נפלים.
קרא עוד:אדריכל נוף

נגישות