עיצוב גינות גדולות

עיצוב גינות גדולות עם אדריכל נוף

במסגרת עבודתנו אנחנו מספקים שירותי תכנון לגינות בכל מיני גדלים. חלק מהעבודה שלנו מערבת אדריכלות נוף לגינות גדולות בנות כמה דונמים. תכנון שטח גדול שונה לחלוטין מתכנון גינה קטנה יותר, יש הרבה יותר גורמים שצריך לקחת בחשבון, יותר עבודה על גישה לבית ושבילים, תכנון גבהים נכון, תכנון מפורט של ניקוזים, וכמובן גם תכנית ההשקיה והצמחייה מסובכות ומורכבות יותר מאשר בגן קטן. כשאנחנו ניגשים לעבודה גדולה, אדריכלות נוף לגינות גדולות , אנחנו עובדים בצורה צמודה לאדריכל הבית ולכל הגורמים המעורבים בתכנון וביצוע הבית וסביבתו. כל אדריכל נוף יודע שהתכנון נעשה בשלבים, אדריכלות נוף לגינות גדולות יערב לעתים קרובות הגשת תכניות ראשוניות לאישור הלקוח ואז המתנה ארוכה עד שהבית מקבל אישורים. רק לאחר מכן אדריכל הנוף מתחיל לעבוד על תכניות מפורטות ולהגישן, וגם כאן תתכן המתנה של חודשים רבים עד להגשת תכניות סופיות ופיקוח על העבודה בשטח.

עיצוב נוף לגינות גדולות – פרטיות וציבוריות

העבודה של האדריכל הנוף משתנה בהתאם למהות הפרויקט – אם מדובר באדריכלות נוף אשר נועדה להקמת גינות גדולות פרטיות אז העבודה היא מול הלקוח, אדריכל הבניין והמפקח, ואילו כאשר מדובר בפרויקטים ציבוריים מהות העבודה משתנה בהתאם. בפרויקט ציבורי על אדריכל הנוף להציג את עבודתו מול קבוצה גדולה יותר של אנשים אשר אחראים על אישור וביצוע התכניות. לכן כאשר אנחנו ניגשים לעבודת אדריכלות נוף לגינות גדולות אנחנו מגיעים מוכנים לפרויקט בקנה מידה גדול שיכול לקחת זמן רב ושעות תכנון מרובות.

עיצוב גינה גדולה

סגנון הגינה ישפיע על כלל עיצוב הגינה והאווירה אותה תרצו להשיג. יש מגוון סגנונות גינה, ואנו מאמינים שהגינה אמורה להוות מקום שמשרת אתכם. בשיחת האפיון נוכל לגבש יחד אתכם את סגנון ואופי הגינה. הנה כמה רעיונות:

  • עיצוב בסגנון גן אנגלי: גן שמדגיש אלגנטיות מסורתית, פריסות מובנות ושפע של פרחים.
  • עיצוב בסגנון גן טרופי: זוהי גינה ססגונית ושמחה אשר משלבת עלווה שופעת ופריחה תוססת.
  • עיצוב בסגנון גן מודרני: מאופיין בקווים נקיים, עיצוב מינימליסטי והתמקדות בחללי מגורים בחוץ.
  • עיצוב בסגנון גן זן: מקדם שלווה עם פשטות, אלמנטים מאוזנים ומרחבי מדיטציה.

שלבים להקמת גינה גדולה

  1. בשלב הראשון תתקיים פגישת אפיון, בשלב זה אנו רוצים להתחבר לשאיפה שלכם, לחזון שלכם כיצד צריכה להיראות הגינה. בטרום שלב רצוי להתייחס לנתונים שמביאה עמה תחזוקת גינה גדולה, כגון השקיה, גיזום וטיפול בדשא, שכן גורמים אלה ישפיעו על בחירת העיצוב. כמו כן יהיה עליכם לגבש אילו אזורים תרצו בגינה. האם תרצו בריכת שחייה או בריכת נוי? אולי גם וגם? האם יהיה מטבח חוץ? פינות ישיבה קטנות שפוזרות ברחבי הגן? וכן הלאה.
  2. סקר שטח הגינה, בשלב זה אנו רוצים ללמוד את הטופוגרפיה של הגינה, איכות הקרקע, הצמחים הקיימים וכל מאפיינים אדריכליים.
  3. יצירת תוכנית גינה מפורטת הכוללת אזורים למטרות שונות, כגון אזורי אירוח, חללי משחק וערוגות צמחים, שבילים, פינות ישיבה ותאורה.
  4. ביצוע בפועל של שלב התוכניות

דגשים לתכנון ועיצוב גינה גדולה

תכנון עיצוב גינה גדולה מתחיל בחלוקת הגינה לאזורים נפרדים על סמך פונקציונליות ונושאים. למשל אזור לאירוח, מנוחה ורגיעה, משחק וגינון. לכל אזור יכול להיות אופי משלו, כגון פינת ישיבה נעימה, מטבח חיצוני לאירוח, גן פרחים תוסס, או פינת מים שלווה.

עיצוב גינה גדולה

יצירת אזורים שמהווים מוקד משיכה בכדי לעורר עניין ויזואלי אותם ניתן להשיג זאת באמצעות מאפיינים אדריכליים, כגון פרגולה, ביתן או פסל, או אלמנטים טבעיים כמו עץ דגימה, מפל מים שוצף או ערוגת פרחים צבעונית. מוקדים מעגנים את העיצוב ויוצרים תחושת ייעוד.

יצירת מיקוד ועניין על ידי אלמנט גדר ושער מיוחד בכניסה לגינה

בהתחשב בגודל הגינה, אנו מוצאים שחשוב לשמור על תחושת קנה מידה ופרופורציה. לכן נבחר צמחים, עצים ומבנים שמתמזגים באופן הרמוני עם גודל הגינה. למשל עצים גדולים, אדניות גדולות ממדים, מסלעות וכו'.

שבילים מעוצבים הם חלק בלתי נפרד מעיצוב גינה גדולה, יש להם ערך בזרימה של מי שמטייל בגינה. ישנם סוגים שונים שניתן ליישם זאת, כמו אבני מדרך, חצץ או לבנים. השבילים הם חלק מהעיצוב והתחושה הכללית של הגינה.

עצים גדולים ושופעים בגינה גדולה

בגינה גדולה, אינטימיות ופרטיות יכולים להיות אתגר אך בתכנון חכם ניתן ליצור אזורים פרטיים. למשל על ידי פרגולות מכוסות בצמחים מטפסים כדי ליצור אזורים מבודדים.

פינת ישיבה אינטימית, מעוצבת מפרגולת עץ
שילוב של מקור מים בגינה יעניק אלמנט מרגיע ושליו לגינה הגדולה. ואנו נמליץ לשלב ן בריכה, מזרקה או בריכת נוי עם נחל מתפתל. רעש המים הזורמים יצור אווירה שלווה וימשוך ציפורים וחיות בר אחרות.

בריכת נוי טבעית עם צמחי מים

צמחיה רב עונתית, כדי שהגינה תהיה בשיאה לאורך כל העונה חשוב לשלב צמחים רב עונתיים לצד צמחים עונתיים. אנו נמליץ לשלב עצים ושיחים ירוקי עד שיפרחו כל השנה, לצד צמחים פורחים עונתיים המספקים פרצי צבע לאורך כל עונות השנה.

הקמת גינה מוקפת צמחיה ושבילים מאבני מדרך
שילוב תאורה חיצונית היא חיונית וניתן לשלב טכניקות תאורה פונקציונליות ודקורטיביות כדי להאיר שבילים, להדגיש נקודות מוקד וליצור אווירה קסומה להנאת הערב.

תאורת לילה בגינה

בגינה גינה רצוי לחשוב גם על קיימות. לכן נמליץ לשלב צמחים מקומיים המתאימים היטב לאקלים המקומי ודורשים פחות תחזוקה. שילוב והטמעת מערכות השקיה ידידותיות לסביבה, כגון איסוף מי גשמים והשקיה בטפטוף, כדי לחסוך במים. שלב מערכות קומפוסטציה ומחזור כדי למזער פסולת ולקדם גינה ירוקה יותר.

מה היתרון בעיצוב גינה גדולה עם אדריכל נוף

גלים גנים מספקים שירותי תכנון נוף ואדריכלות נוף בכל איזור המרכז וצפונה. אנחנו מלווים את היווצרות הגינה משלבי התכנון הראשונים ועד לשתילת השתיל האחרון. אנחנו כאן כדי לתכנן, לייעץ, לבצע ולבנות – הכל מתוך ידע ונסיון רב, ואהבה למקצוע. עיצוב נוף מתחיל בסקירת השטח, פגישה עם הלקוח ודרישותיו, בניית פרוגרמה לתכנון – בריף תכנוני – וסקיצות ראשוניות לאישור הלקוח, לעתים גם הדמיות במקרה הצורך . לאחר מכן אנחנו יוצרים את התכניות המפורטות, הצעת מחיר לביצוע או מכרז, ויוצאים לדרך הבניה הפיזית של הגן. כאן אנחנו מספקים את כל השירותים, יציקות, ביצוע ניקוזים נכונים וחכמים שימנעו נזקים בעתיד, בניית מסלעות, קירות תמך, הנחת סלעים ואבני מדרך, ביצוע דקים , פרגולות, פינות ישיבה, מדשאות – כל מה שכלול בתכנית עיצוב נוף שתכננו עבור הגן הספציפי. אנחנו מלווים את הלקוח עד למשתלה לבחירה משותפת של הצמחים והעצים בגינה, ובונים תכנית צמחיה מפורטת ונכונה לגן ולנוף הספציפי שבו מדובר.

עיצוב נוף ותכנון

עבורנו עיצוב  ותכנון נוף , עיצוב גן, עיצוב גינות, תכנון פרויקט ציבורי – זוהי זכות והנאה. הפן הכלכלי הוא לא העיקר כאן, אלא הרצון להגיע לפרויקט טוב, שלם ומוצלח אשר ישתלב עם שאר הפרויקטים הקודמים שלנו, שמסבים הנאה לא רק ללקוח אלא גם גאווה מקצועית בשבילנו. זוהי בשבילנו אדריכלות נוף במיטבה.

נגישות