מה צריך לעשות במקרה של נזילות מים בגינה?

הבעיה המרכזית עם נזילות בגינה שבמקרים רבים אין אנו מודעים לקיומם. נזילות עשויות לגרום להפרעה משמעותית בחיינו. זאת, עקב בזבוז מיותר של מים, משיכה של יתושים ומזיקים שונים ופגיעה בצמחיה. עם זאת, קיימות דרכים שונות שבעזרתן ניתן לאתר את מקורות הנזילה. במאמר הבא יפורט על כל הסיבות שבגללן יכולות להיות נזילה בגינה ועל הדרכים השונות למנוע אותן.

מהן הסיבות לכך שיכולות להיות נזילות בגינה?

כאשר מקימים בית פרטי מאפס מלווים בפרויקט כזה מספר גורמים, מתכננים ובעלי מקצוע. לא אחת בשל העובדה שחלק מתשתיות הבית עוברות בגינה. ישנן סיבות רבות לכך שיכולות להיות נזילה בגינה. כמו למשל, חדירה של שורשי עצים לחיבורים בצנרת או לצינורות המים. סיבה אפשרית נוספת היא עקב ביצוע עבודות שונות במהלך הגינה, שלעיתים אינן מבוצעות כראוי. עם זאת, ישנן סיבות נוספות שאינן בשליטת האדם, כמו למשל, תזונה טבעית של האדמה וכיוצא בזה.

האם זה אפשרי למנוע נזילות בגינה?

כאשר תכנון הבית נעשה על ידי אדריכל בניין בשיתוף אדריכל נוף ובית מיומנים ומקצועיים, הסבירות לתקלות נמוכה יותר. עיקר התקלות נובעות מתכנון שגוי של החצר לאלו של הבית (לדוגמא, שורשים של עץ הפוגעים בצנרת). במקרים רבים, אנשים משפצים את ביתם או את הגינה בבית שלהם. כתוצאה מכך, כלי רכב עשויים לפגוע בתשתיות הקיימות ולגרום לנזילות אפשריות.

על מנת למנוע נזילות אפשריות, יש להימנע ככל האפשר מפגיעה בתשתיות כאשר עושים שיפוצים בבית. עם זאת, אין דרך בה נוכל למנוע במאת האחוזים תופעה זו, עקב כך שישנם גורמים אחרים שאין לנו השפעה עליהם. אם כי, ניתן לצמצם את התופעה עד מידה מסוימת.

כיצד מאתרים נזילה בגינה?

במקרים רבים, אנשים אינם מודעים לכך כלל שישנן נזילות בגינה שלהם. לכן, יש לאתר קודם את מקורות הנזילה, כדי שלאחר מכן יהיה אפשר לטפל בנזילות עצמן. ישנן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן לאתר נזילות קיימות בגינה. איתור נזילות בחצר הבית יכול להיעשות בדרכים הבאות:

  • מצלמה תרמית ואמצעים טכנולוגיים שונים – מצלמה תרמית העושה שימוש בתאורת אינפרה אדום הינה אחת מהטכנולוגיות היותר יעילות לאיתור נזילות בגינה. מדובר בשיטה חסכונית, מהירה ונוחה למדי. הסיבה לכך היא שמצלמה מייתרת את הצורך לחפור באדמה ומונעת מאמצים מיותרים לשווא.
  • חיישן גז – באמצעות חיישן גז ניתן לאתר נזילות אפשריות הקיימות בצנרת המים. כיצד הדבר מתבצע? החיישן קולט דליפה קיימת של גז, ובהתאם לכך, יוצר הרתעה. לאחר מכן, אין כל בעיה לחשוף את מקור הנזילה ולטפל בבעיה. על חיישן הגז עצמו להיות במערכות האינסטלציה.

נזילה בגינה היא תופעה נפוצה מאוד

למרבה הצער, מדובר בתופעה רווחת למדי, בפרט בבתים ישנים או כאלו שסטנדרט הבנייה שלהם נמוך. עם זאת, באמצעות איש מקצוע מנוסה, ניתן לטפל בבעיה רווחת זו.

מהן הסיבות לכך שחשוב לטפל בנזילות בגינה בהקדם האפשרי?

הסיבה המרכזית והחשובה ביותר לכך שחשוב לטפל בנזילות בגינה בהקדם האפשרי היא עקב בזבוז מים גבוה. מה, שלמעשה, עשוי לבוא לידי ביטוי בחשבונות מים גבוהים ומנופחים למדי. אנשים רבים שאינם יודעים שקיימת נזילה בגינה שלהם, מבזבזים לא רק מים לשווא, אלא גם כספם.

יתרה מכך, אי טיפול בנזילות בגינה עשוי לגרום לפגיעה משמעותית בצמחיה בגינה. כמו כן, גם למשיכה של יתושים ומזיקים שונים אל הגינה שלכם ומקום המגורים שלכם. הסיבה לכך היא שיתושים ומעופפים שונים נמשכים למקורות מים. כל עוד ישנן נזילות באזור מגוריכם, היתושים והמזיקים ימשיכו להגיע.

סיכום

לסיכום, מדובר בתופעה רווחת שיכולה לנבוע מסיבות שונות. הסיבות לכך יכולות להיות עקב תכנון אדריכלי רעוע, עבודות שיפוצים המבוצעות באופן רשלני. או, לחילופין, עקב תנודות טבעיות בקרקע. כדאי לטפל בתופעה זו בהקדם האפשרי. זאת, במטרה למנוע בזבוז מיותר של מים (וכסף), יתושים, מזיקים ופגיעה בצמחיה.

נגישות