תחזוקה עצמית של גינות לצד טיפול מקצועי שוטף


אומרים שאנשים צומחים יחד עם העציצים שלהם, ואנחנו מאמינים שאין נכון מזה. הטיפוח בהם יכול להפוך אותנו לטובים יותר ולהטעין אותנו במשמעות, ככה זה כשאנחנו דואגים לאחר. גם לסביבה הירוקה יש עלינו השפעה פסיכולוגית עמוקה, היא תורמת להפחתת תחושת המתח והחרדה של חיי היומיום, והופכת אותנו לרגועים יותר.

הרבה אנשים ברחבי העולם מעדיפים לגור בקרבת הטבע, ואם זה לא מתאפשר, הם בוחרים לטפח גינה צבעונית. אם גם אתם משתייכים לאותה קבוצת אנשים שרוצים להרגיש מחוברים יותר לשורשים שלהם, אכפת לכם מאוד מהנוף שמקיף אתכם. אתם כנראה מטפלים בגינה שלכם מכל הלב. אנחנו מקווים שיש ברשותכם כלי עבודה מתאימים למשימה, הם יהפכו את עבודת הטיפוח לאפקטיבית ונעימה.

במאמר הזה נדבר על חשיבות התחזוקה העצמית של הגינה הפרטית שלכם, ניסוי עם תוצאות חשובות במיוחד, וכמה טיפים קטנים לטיפוח חכם. אז בואו נצא לדרך.

החשיבות של תחזוקה עצמית ודאגה לעציצים שלכם

אולי שמעתם על הניסוי הזה ואולי לא. התוצאות שלו בטח ידהימו אתכם, כמו שהן מדהימות אותנו בכל פעם מחדש. זה ניסוי שנערך על עציצים בכמה מקומות בעולם, וגרף מסקנות דומות. לקחו שני עציצים באותו מצב, הניחו אותם במרחק סביר אחד מהשני, ונתנו להם את אותם תנאי תאורה והשקיה. ההבדל היחיד? האופן שבו דיברו לכל עציץ. ביקשו ממשתתפי הניסוי לתת לעציץ מספר 1 מחמאות, ואילו לדבר בצורה שלילית לעציץ מספר 2. אחרי שלושים ימים אלה היו התוצאות: עציץ מספר 1 המשיך לצמוח יפה, ואילו עציץ מספר 2 החל לנבול. מה המסקנה? הצמחים שלכם שומעים אתכם, קולטים מכם אנרגיות. אם אתם רוצים שיצמחו- טפחו אותם באהבה! ועוד מסר בונוס שאנחנו יכולים לאמץ מהניסוי הזה היא הדרך שבה אנחנו מדברים לעצמנו ולסביבה שלנו. אנחנו רוצים לפרוח? כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה להגיד לעצמנו את המילים הנכונות.

טיפים לטיפוח גינה באופן עצמאי

אין על ההרגשה שאתה דואג למישהו, שיש לך מחויבות כלפיו, אתה משקיע בו אנרגיה ורוצה לראות אותו פורח בשלל צבעיו. רדפו אחרי ההרגשה הזאת, פעלו מתוך אהבה והגינה שלכם תלבלב. יש כמה דרכים נוספות שבהן תוכלו לדאוג שהגינה שלכם תמשיך להיות צבעונית ויפה, בואו נתחיל עם הטיפ שמתקשר לסעיף למעלה.

דברו אל העציצים– בעולם המודרני, אף אחד לא יגיד שאתם משוגעים אם תדברו לצמחים שלכם. וגם אם כן, אז מה? התוצאות של הניסוי מדברות בעד עצמן. תראו לצמחים שלכם אהבה, והם יצמחו באהבה.

השקו נכון– בדקו מהי כמות המים הדרושה לכל עציץ והקפידו על זמני ההשקיה. חשוב שתשקו כל עציץ בכמות הנכונה. השקיית יתר עלולה להוביל לפטריות, עלים מוכתמים ובכללי לעציצים לא בריאים. ואילו מחסור במים יגרום להתייבשותם.

טיפ להשקיה חכמה: אל תשקו את העציץ, תשקו את האדמה במקום.

טפלו באדמה– חשוב לרענן את האדמה אחת לתקופה, שכן היא מתכלה. דאגו לבדוק את איכות האדמה ואם יש צורך- קפצו למשתלה הקרובה.

גדרו את הגינה– לרוב בעלי הגינות יש גם בעלי חיים. וגם אם לא, לא מעט יצורים חיים ישמחו להגיע ולבלות בגינה שאתם עובדים עליה כל כך קשה. מומלץ לגדר את הגינה כדי למנוע מאוכלי עשב ושאר המזיקים למיניהם להרוס את הצמחים שלכם.

טיפוח גינות מקצועי

גם אם אתם אנשים שנהנים מעבודת הטיפוח בעצמכם, וגם אם הטיפוח הוא סוג של תרפיה עבורכם, חשוב שהגינה שלכם תעבור טיפולים מקצועיים שוטפים על ידי גננים. ביקור של איש מקצוע אחת לתקופה יבטיח שהצמחים שלכם יישארו בריאים ויפים. כמו כן, הוא יוכל לעזור לכם עם ניכוש עשבים, ריסוס מפני צמחים מזיקים, גיזום מאסיבי, ועיצוב.

אם עדין אין לכם גינה בבית, או שאתם רוצים לשדרג את זו שקיימת, אל תהססו לפנות אלינו- גלים גנים היא חברה שמתמחה בתכנון נוף. אנחנו מקימים ומעצבים גינות יפות, חסכוניות במים, מתוך אהבה גדולה. חשוב לנו ליצור מרחבים ירוקים מגוונים שמשלבים בתוכם גם פינות אינטימיות. והכל בהתאם לויז'ן שלכם.

מידע נוסף:

מה לעשות במקרה של נזילה בגינה?

עיצוב גינה האורבנית

נגישות