עיצוב גינת תבלינים

עיצוב גינת תבלינים – יש כמה דרכים לעצב גינות צמחי תבלין וירקות. יש גנים בהם איזור צמחי התבלין הוא איזור מוגדר מאוד וממוקם בדרך כלל קרוב למטבח. יתרון עיצוב גינה לצורך גידול תבלינים מרוכזת כזאת הוא כמובן שאנחנו יודעים היכן כל התבלינים וירקות נמצאים. ישנן גינות בהן התבלינים והירקות מפוזרים בין הצמחים והפרחים בגינה כולה. עיצוב גינת תבלינים בסגנון מפוזר כזה הוא בעל יתרונות רבים, שכן לעתים ישנם צמחים שמגנים אחד על השני על בסיס עקרון הפרמקלצ'ר – ישנם צירופים ספציפיים של צמחי נוי וצמחי תבלין או ירקות, או של ירקות ותבלינים שעדיף לשתול אחד ליד השני, זו שיטה הנקראת גידולים משולבים בה תכונות צמח אחד מגנות על צמח אחר, כגון דחיית חרקים על ידי ריחות מסוימים, משיכת מאביקים, הגנת מיקרו אקלים בה עצים יכולים להגן על גידולים מרוח ושמש, יש גם צמחים שמקבעים חנקן כגון קטניות, אשר עוזרים גם לצמחים האחרים סביבם להיות בריאים וחזקים יותר. החסרון של שתילה מפוזרת שכזאת הוא הצורך לזכור איפה כל תבלין וירק ולעשות סיבוב שלם בגינה כדי ללקט אותם. או שבעצם זה כל הכיף……

מלבד עיצוב גינות תבלינים באופן נקודתי בתוך גינה רגילה, ישנה גם אפשרות ליצור גן שהוא כולו מורכב מצמחי תבלין, ירקות, עצי פרי וכו'. לבנדר, רוזמרין, זוטה, מרווה וכו' הם כולם צמחי תבלין ומאכל אך בנוסף נראים נפלא ובעלי פריחות מרהיבות, אינן צורכים הרבה מים ומתאימים מאוד לאקלים הישראלי. לכן אפשר בקלות ליצור גינת מאכל, גינה שהיא כולה מורכבת מצמחי תבלין.

עוד אפשרות עבור עיצוב גינת תבלינים טובה היא שתילה בעציצים. את העציצים אפשר להזיז לפי הצורך, להחליף גידולים בקלות, וניתן למקם אותם גם בתוך הגינה עצמה, למשל כקישוט בכניסה לבית, וגם במרפסות בקומות העליונות של הבית, אם זה בית פרטי.

גינת תבלינים נפוצה במיוחד בגינות גג בבניינים משותפים – אפשר לקום בכל בוקר עם ניחוחות של תבלינים, ממש כמו בכפר גם אם אתם גרים הלב העיר.

ניתן לראות בטבלה הבאה שילובי גידול ירקות ועשבי תבלין מוצלחים

נגישות