אדריכל נוף אקולוגי

מהו אדריכל נוף אקולוגי?

אדריכל נוף אקולוגי הינו אדריכל מוסמך החושב בצורה בת קיימא ומוכן לתכנן גן כאשר הוא לוקח בחשבון פרמטרים סביבתיים שונים, לפעמים על חשבון מראה מצועצע של הגינה שהייתה יכולה לזכות אותו בהופעה במגזין עיצוב טרנדי.

בחירה של צמחייה נכונה

אדריכל נוף אקולוגי יעדיף צמחיה שמתאימה לסביבה הארצישראלית ודורשת מינימום של מים, הוא יידע ליצור אזורים מוצללים בקיץ אבל שופעי שמש בחורף, למשל על ידי: עצים נשירים, מיקום נכון של גינת ירק, פינת תבלינים וקומפוסטר וידע המאפשר תכנון בריכת נוי ביולוגית ואפילו בריכת שחיה ביולוגית. על אדריכל נוף אקולוגי לקחת בחשבון: צמחים שדורשים מינימום של ריסוסים או בכלל לא, צמחים שמושכים מאבקים כגון דבורים, ולדעת מה צירופי הצמחייה הנכונים כדי שתכונות צמחים מסוימים יגנו על צמחים אחרים. לדוגמא: פרח כובע הנזיר המושך את המזיק לבנין הכרוב ולכן יש לשתול את הפרח בסביבת גידולי מאכל ממשפחת הכרוב כדי להפחית את מתקפת הזחלים המזיקים. או מרווה מסוג מסוים המושכת דבורים = מאביקים ולכן ניתן להשתמש בה בקרבת גידולים שצריכים את האבקה.

ההבדל בין גינה אקולוגית לגינה רגילה ובוגרת

ביכולתו של אדריכל נוף אקולוגי לתכנן גינה שמתחילה מגודל צמחיה קטן יותר מהמקובל ולכן צריכה שנה או שנתיים כדי להגיע לשיא הפוטוגני שלה, בזמן שהגינה השכנה היא גינה-מוכנה עם עצים בוגרים יקרים שניתן להשוויץ בה כבר היום, אבל תהיה צפופה מדי עוד 5 שנים ותדרוש צמצום הצמחייה ושיפוץ כללי. כאשר לוקחים בעל מקצוע מתחום עיצוב גינות או אדריכל נוף אקולוגי  כדאי להתייעץ עם המתכנן העתידי לגבי הפרמטרים הנ"ל ולראות מה עמדתו לגביהם.

תמונות מפרויקטים שנעשו בליווי של אדריכל נוף אקולוגי בגלים גנים

כניסה לבית במדרגות בעיצוב אדריכל נוף אקולוגי- גלים גנים עיצוב גינות. בניית דק מעץ בעיצוב אדריכל נוף אקולוגי- גלים גנים עיצוב גינות.
נגישות