בריכות נוי ומפלים לגינה

כמעט לכולנו יצא להיתקל לא אחת בגינה , אשר לצידה או במרכזה עומדת בריכת נוי יפה המוסיפה יופי וייחודיות בעיצוב גינות מכל הסוגים. הדבר הבטוח הוא, שרובנו ודאי שמנו לב מיד לקיומה של הבריכה, והתפעלנו ממנה. ואכן, בריכות נוי לגינה הפכו עם הזמן לשם דבר בעת תכנון גינה. הבריכות מעוצבות בשלל צורות וגדלים, ומשופעות במגוון רחב של אלמנטים מעוצבים אשר נותנים לה את הערך המוסף שלה. אולם, קיימים שיטות שונות ודרכי בנייה שונים בנושא הקמת בריכות נוי, ויש לשים לב לאופן ולצורה בה נבנה את הבריכה של הגינה שלנו.

כשמדובר בגינת הבית, קיימים אלמנטים מסוימים המעניקים את העוצמה והיוקרתיות, לצד עיצוב שמשאיר חותם. בריכת נוי היא אלמנט שכזה. בריכות נוי לגינה הן כלי משלים נהדר כמעט לכל גינה שהיא. באזורים בהם ישנה האפשרות הפיזית להקים בריכה שכזו, תמיד מומלץ לקחת בחשבון הקמת בריכת נוי כשמתחילים בתהליך הקמת גינות.

האם עיצוב בריכות נוי נעשית בכל סוגי הגינות?

את בריכות הנוי ניתן לראות במספר סוגים של גינות. כשמדובר בגינות פרטיות, לרוב נראה בריכת נוי קטנה במקום אסטרטגי בגינה. המיקום של הבריכה צריך להיקבע ע"י בעל מקצוע כמו אדריכל נוף, מעצב גינות, או חברה אשר כל יעודה הוא זה. יש להבין כי לאחר ההקמה קשה מאוד לערוך שינויים מבנים בגינה, ולכן רצוי מאוד להיעזר באדם אשר יידע להעניק את מלוא תשומת הלב בעת הקמת בריכות הנוי.
גם במקומות ציבוריים אנו נוטים לראות יותר ויותר בריכות נוי בגינות. הדבר בולט במיוחד בגני אירועים, שם הכניסה מעוטרת במספר בריכות אפילו. הקמת בריכות נוי בגינות ציבוריות היא מורכבת עוד יותר שכן שם יש לתת ביטוי לאופי המקום, ולמה שהוא אמור לשדר עבור הקהל הרחב.

מה היתרונות בהקמת בריכות נוי לגינה?

קיומן של בריכות נוי לצידי או במרכז הגן, שוברות את הקו העיצובי הרגיל של הגינה ויוצרות אווירה מיוחדת. הגינה והבריכה משלימות זו את זו בצורה חופפת, כך שנוצר לנו אזור יפיפה הבנוי בצורה נכונה ומושלמת. חשוב לדעת כי את ההקמה של הבריכה אנו חייבים לתכנן מבעוד מועד. יש לקחת בחשבון אזור המיועד עבור בריכות הנוי שלנו, על מנת שלא נאלץ לשפץ את הגינה שלנו לאחר זמן רב. תכנון נכון ואפקטיבי של הגינה עצמה יחסוך לנו גם זמן, וגם כסף.

מה עלינו לזכור לפני עיצוב והקמת בריכות נוי בגינה?

אחד הדברים החשובים עלינו לדעת טרם הבנייה הוא אופי החומרים עמם אנו הולכים לעבוד. איטום הבריכה הוא דבר חשוב מאוד שכן הוא מבטיח את הישארותה של הבריכה תקינה לאורך זמן. תחזוקת בריכות נוי היא דבר המצריך הרבה משאבים, ומומלץ מאוד לבחור בקפידה את חומרי התשתית של הבריכה שלנו. שימוש נכון באלמנטים העיצוביים גם כן, יבטיח בריכה מושלמת אשר תהיה גם יפה וגם בטוחה.
לאחר שאיש מקצוע בחן את פני השטח יש יש להחליט על אופי בריכת הנוי. ישנם סגנונות מגוונים כמו בריכות נוי עם צמחייה, דגי נוי, מפלי מים, בריכות חלוקים, מזרקות ועוד. לאחר בחירת הסגנון נבחר את סגנון הבניה של בריכת הנוי. כיום יש אגניות פלסטיק מוכנות במגוון גדלים ולצד יצירת בריכת נוי על ידי תשתית שנעשית באמצעות יריעות פי וי סי או גומי ולתכנן איטום למניעת נזילות. בעת תכנון הגינה והבריכה יש לקחת בחשבון בשלב זה את תשתית חשמל. בריכות נוי מאובזרות בדרך בתאורה על מנת שנוכל ליהנות ממנה גם בשעות החשכה וכן חיבור למשאבת מים.
חשוב לציין שלא כל גינה צריכה להכיל בתוכה בריכות נוי. קיימות גינות רבות אשר האופי והעיצוב שלהן איננו תואם את הלך הרוח של בריכה, ולכן לא מומלץ להניח אחת כזו בגינה. מומלץ לזכור, שכמו בכל תחום, גם הקמת בריכת נוי לבית כרוכה בעלויות ובזמן רב. לכן, יש להתייעץ עם גורמי מקצוע בכדי להגיע לתוצאות הרצויות.

בריכות נוי מוסיפות מימד חדש לגינה. הן אסתטיות, נותנות תחושת קרירות נעימה, ולקול פכפוך המים יש השפעה מרגיעה. בריכת נוי העשויה בצורה נכונה נטמעת בגינה תוך הכנסת מימד של דינמיות – תנועה וצליל – לתוכה. צמחית מים היא אלמנט שיוצר ענין נוסף, ודגי הנוי מרתקים את המבט ותורמים לתחושת היות הצופה חלק מהטבע – פינת הטבע הפרטית שלו. הבריכה מושכת אליה ציפורים, פרפרים ושפיריות, וכך יוצרת לנו מחזה מרהיב שמנעים את זמן השהיה בגן.
מתוך ידע ונסיון רב בתחום עיצוב גינות, אנחנו בונים בריכה מהחומרים האיכותיים ביותר ומשתמשים במערכות הסינון המקצועיות ביותר, אשר בשילוב עם צמחי הבריכה ודגי הנוי יהפכו את בריכת הנוי למערכת ביולוגית מאוזנת ובריאה, בעלת מים צלולים הזורמים תמיד, עם אוכלוסית דגים שפשוט נהנים מהחיים. כל בריכה מעוצבת בהתאם לרצון הלקוח ובהתאם למיקום בו היא משתלבת בגינה. רמת הגימור הגבוהה והקפדנית  של הבריכה תבטיח שילוב מושלם בצמחיה ובגן, ומראה טבעי.

קרא עוד:
תכנון נוף

נגישות