הקמה ועיצוב של גינות בשלבים בעקבות אילוצי תקציב

עיצוב גינות וביצוע בשלבים – פעמים רבות לאחר סיום הבניה של הבית או השיפוץ, נשאר תקציב נמוך לעבודות רבות ביניהן ביצוע הגינה, קניית ריהוט ותאורה, דקים ופרגולות וכו'. כאן אנשים רבים מוותרים על איכות – בגלל החיפוש אחר מחיר נמוך, ומבצעים את עבודות הגמר, ריהוט,  גינון באיכות היחידה שהתקציב הנמוך מאפשר – איכות גרועה.

חשוב מאוד לומר שזה לא צריך להיות כך, לפחות לא מבחינת תהליך עיצוב גינה. ניתן לגשת לבעל מקצוע טוב, אמין ובעל נסיון, לשלם עבור תכנית מפורטת ולבקש ממנו הצעת מחיר לביצוע הגינה בשלבים. זאת אומרת שהלקוח מחליט ביחד עם המתכנן איך ניתן לחלק את העבודה כך שהתקציב המצומצם שנותר לאחר בניית הבית יספיק לביצוע שלב ראשון – למשל פיתוח השטח פלוס נטיעת עצים בלבד, ואילו השלבים הבאים יכולים לחכות שנה שנתיים עד שיהיה שוב תקציב. אם הלקוח יכול להתאזר בסבלנות, כעבור שנה שנתיים הוא יקבל גינה מושלמת באיכות גבוהה, גינה לכל החיים, ולא גינה שתוכננה מהר ובזול, גינה שהוא יתאכזב ממנה ויצטרך לשפץ או לשנות אותה כעבור 5 שנים,  גינת "דשא וקצת צמחים מסביב" משעממת.

אז מה עושים כאשר התקציב להקמת הגינה לא מספיק להכל

אפשרות אחת היא דחיית  תקציב הצמחיה, השתילה ונטיעת העצים לשנה הבאה, אבל ביצוע כל עבודות הפיתוח כגון דקים, שבילי אבני מדרך וכו'; או שתילה בכל הגינה, אבל דחיית ביצוע פרגולות , בריכת נוי, או פינת ישיבה מרוחקת וקסומה – לעוד שנה שנתיים. אפשרות אחרת היא סיום כל הגינה אך קניית צמחיה צעירה מאוד, עצים צעירים וקטנים, מתוך ידיעה שכעת הגינה נראית קצת עירומה, אבל עוד שנתיים שלוש היא תגדל ותהיה פשוט מושלמת. אגב, נטיעת עצים צעירים שגדלו במשתלה ולא נעקרו ממטע עתיק (גם עצים כמו אלונים, זיתים, שעולים גם עשרות אלפי שקלים) – מבטיחה שעצים אלה יהיו בריאים יותר אם יגדלו כמעט מהתחלה בגינה שלנו. הניסיון שלנו מראה שהרבה פעמים עצים עתיקים נוטים לסבול מאוד מהמעבר מהאדמה המקורית שלהם לגינה כלשהי, ויכולים לחלות ותוך כמה שנים למות.

נכון, זה לא אידיאלי שהגינה לא גמורה וכולנו רוצים להכנס לבית כשהוא מושלם מכל הבחינות. אך מה לעשות, ובימינו זה לא תמיד אפשרי. צריך לזכור שבדרך כלל כשבונים או קונים ומשפצים בית, אנחנו מצפים לחיות שם שנים רבות, או אם זו השקעה לפחות לקבל בית איכותי שמחירו בשוק יעלה מהר. עיצוב גינות יפות ומרשימות מעלו את ערך הבית מאוד, ואם זה בית חלומותינו שנגור בו שנים רבות, גינה היא משהו שאנחנו אמורים להנות ממנו לא פחות מהמבנה עצמו. לכן במקרה של תקציב נמוך להקמת גינה, עדיף שנתאזר בקצת סבלנות ונבין שחשוב להשקיע במוצר איכותי גם אם יקח תקופה קצת יותר ארוכה לסיים אותו.

נגישות