תכנון גינה עם בריכת נוי

 

חלק גדול מעבודת תכנון גינה כולל גם תכנון גינה עם בריכת נוי. את ההחלטה אם הקמת בריכת נוי נכונה לגינה שלנו צריך לקחת ביחד עם יועץ המבין בנושא תכנון גינה ובריכות, כגון הנדסאי נוף , אדריכל נוף או מעצב גינות יפות, אנשי מקצוע שיש להם ניסיון בנושא בריכות נוי.

הקמת בריכת נוי דורשת קודם כל מקום פיזי, יש לקחת בחשבון שהקמת בריכת נוי באה על חשבון ניצול השטח לריצוף או דשא ולכן להחליט מה סדר העדיפויות שלנו כבר בתחילת תהליך הקמת גינות – מקום גדול לישיבה, אירוח או משחק לילדים, או מקום מצומצם יותר, אך לצדו בריכת נוי נעימה וקסומה. תכנון גינה עם בריכת נוי יכול לקחת בחשבון כל מני גדלים של בריכות, ניתן לעשות בריכה קטנטנה שהיא רק פכפוך מים עדין, ואפשר לעשות בריכת נוי גדולה עם זרימה מאגן אחד למשנהו כמעין נחל, נפילות מים רעשניות, ואפילו דק מרחף מעל המים.

תכנון גינה עם בריכת נוי – עלות ותחזוקה

נושא נוסף שיש לקחת בחשבון הוא מחיר הקמת בריכת נוי – לעתים המחיר עלול להרתיע חלק מהלקוחות שכן בריכת נוי שמיועדת להחזיק מעמד שנים רבות דורשת השקעה כספית משמעותית.
שיקול נוסף בהחלטה אם להקים בריכת נוי הוא נושא התחזוקה – יש לקחת בחשבון שבדיוק כמו שצריך לתחזק את הגינה, יש צורך לטפל גם בבריכת הנוי, לנקות פילטרים, לטפל בסתימות, משאבות שיכולות להתקלקל, ולנקות מדי פעם את המים עצמם. כמו כן יש לטפל לעתים בצמחי המים, לנקות עלים מתים, לדלל, לגזום ולהחליף צמחים שלא מחזיקים מעמד. ישנם גנני תחזוקה שמתמצאים בבריכות נוי ויכולים לתחזק בריכה במסגרת תחזוקת הגינה.

מיקומה של בריכת נוי

ברגע שהחלטנו להקים בריכת נוי בגינה שלנו, יש לקחת החלטה מהו המיקום האופטימלי של בריכת הנוי. ההתלבטות הראשונית היא בדרך כלל אם למקם את בריכת הנוי בכניסה, היכן שהיא מקדמת את פנינו בחזרה הביתה ומקדמת את פני האורחים, או לחלופין להקים את הבריכה בגינה האחורית, היכן שאנחנו יושבים, מארחים ונרגעים. ישנם אנשים שבוחרים להקים שתי בריכות, גם בכניסה וגם בגינה האחורית, שכן ההחלטה באמת לא פשוטה. חשוב לזכור שקמת בריכת נוי בגינה הביתית מהווה חלק ניכר מתהליך עיצוב גינות ולכן גם כאן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע, האם הכניסה לבית בכלל מתאימה לבריכת נוי או שעדיף להציב אותה במקום אחר.

לסיכום, הקמת בריכת נוי בגינה היא נושא קצת מורכב אבל מאוד מתגמל וההנאה מבריכת הנוי שווה את ההשקעה.

מידע נוסף:

נגישות