הקמת גינת ירק על הגג

גינת ירק על הגג או גינה במרפסת אפשר להפוך בחלקה, או כולה, לגינת ירק גדולה ומפוארת שתספק לנו חלק לא מבוטל מצריכת הירקות והתבלינים הביתית. עם הרבה ניסוי וטעיה, למידת חומר מהאינטרנט ומספרים, או בעזרת איש מקצוע, ניתן להגשים חלום של גן ירק ותבלינים בכל בית ודירה עם מרפסת או גינת גג.

דישון גינת ירק בעזרת תולעים אדומות וחביות

שיטות מתקדמות ומסורתיות יכולות לשמש אותנו אלה לצד אלה כדי ליצור גינה אופטימלית בשטח הקטן שיש לנו. אחת השיטות הכי טובות היא חבית גידול, זוהי חבית גדולה בעלת פתחים לכל אורכה שמשמשים כיסי שתילה, החבית עומדת על רגליים ובמרכזה צינור עבה מחורר המכיל למעשה קומפוסט תולעים אדומות.

מה עושים עם החבית גידול?

אנחנו משתמשים בצינור כדי לזרוק פנימה שאריות ירקות מהמטבח – הזבל האורגני שלנו – ובתחילת התהליך של בניית החבית, לאחר מילוי האדמה, אנחנו מכניסים לצינור תולעי קומפוסט אדומות אשר חיות ומתפתחות בתוך החביות שלנו וניזונות משאריות המטבח. התולעים מייצרות קומפוסט (הומוס) איכותי ובה בעת מאווררות את הקרקע על ידי חפירה בתוך אדמת החביות. אל חשש, הן לא יוצאות החוצה לטייל במרפסת, שכן לא ישרדו במקום מואר ויבש. תהליך הבניה לא קשה במיוחד וגם לא יקר, החבית שרואים כאן בתמונה נוצרה משאריות מאתר בניה ועלתה כמה עשרות שקלים מלבד מחיר האדמה והשתילים, ומניבה המון אוכל מזין וטעים. עוד מידע על חבית גידול ניתן לחפש באנגלית תחת diy garden tower . גם אם לא רוצים להתעסק עם חביות ותולעים אדומות, בהחלט אפשר לבנות גן ירק מכובד על כל גג או מרפסת. לפעמים אנחנו משלבים רק אזור ספציפי לטובת גינת ירק על הגג בתוך מכלול של גינת גג שרובה מוקדשת לצד האסתטי בלבד, ללא צמחי מאכל, ולפעמים כל גינת הגג היא גינת מאכל. ניתן לגדל צמחי מאכל ותבלינים גם בשיטה ההידרופונית וגם במיכלים רגילים תוך שימוש קבוע בקומפוסט ודישון איכותי. היתרון בגינת ירק על הגג בגידול הירקות הוא שלרוב יש על גג שמש ישירה והרבה אור, והגידול באדניות או מיכלים גם חוסך תסכול של צמחי מאכל שנהרסים ונרמסים על ידי חיות הבית והילדים, כמו בגינה רגילה. מומלץ מאוד לבנות גינת גג שכוללת לפחות בחלקה אזור המיועד לצמחי מאכל. הסיפוק מקטיף פירות, ירקות ותבלינים כל יום הוא עצום וגם יש כאן ענין אקולוגי ובריאותי של מוצרים טריים ונקיים מחומרי הדברה וריסוסים.

מידע נוסף

נגישות