החיים בגינה האקולוגית

החיים בגינה האקולוגית היום בחרתי להעלות תמונות מהגינה הפרטית שלנו. הגינה שלנו היתה מושלמת-של-צילומים תקופה מסוימת, כשהיא היתה חדשה. אפשר לראות תמונות שלה כאן . עם הזמן, גדילת הילדים, מירוץ החיים , תוספות בחיות הבית, היא הפכה לגינה יפה מאוד אבל לא גינה למגזינים. מכירים את זה? מעצבים משהו – עיצוב גינות, עיצוב פנים – בצורה מוקפדת בעזרת איש מקצוע , הכל נראה מושלם, החברים מתלהבים, הצילומים מדהימים. ואז….. החיים מתערבים. הזמן עובר, כבר מתחיל קצת להתקלף, משהו נובל ולא מספיקים להחליף, שוכחים לפעמים להשקות, מזניחים את הטיפול השוטף (אצלנו כמובן הסנדלר הולך יחף) והנה פתאום מקבלים גינה, או בית, עם בסיס תכנוני מעולה שלעולם לא ייעלם, הכל עדיין יפה, אבל יש כבר מין תחושה שהמקום הזה בשימוש, יש לו אופי , יש לו ייחוד רק שלנו ששום מעצב לא יכול לתת.

זו לא הזנחה, זה פשוט יצור חי, כן, גם הגינה וגם הבית משתנים איתנו ומתפתחים. לפעמים מקבלים שיפוץ קטן ואז שוב החיים ממשיכים. זה מה שהופך בית, או גינה, לדבר שהוא רק שלנו. אם העיצוב הבסיסי נכון, טוב ויפה, כל מה שנעשה רק יוסיף לאופי של הבית או הגינה. זו הגדולה של מתכנן טוב, וזו גם הגדולה שלנו לדעת להרפות, להבין שלא הכל מושלם כל הזמן, ושיש בזה רק יופי. הגינה שלנו חטפה מחלה – מחלת התרגולות שלי. מחלת האהבה לחיות. יש כבר שני כלבים, והם לפעמים משתוללים בגינה.

חמישה חתולים, חופרים, רצים, הכלבים רודפים אחריהם והילדים רצים אחרי כולם. יש כבר בית על העץ, ושני לולים שבניתי במו ידיי, אחד מוזמן בהרכבה עצמית, ואחד שממש ניגרתי. יש חבלים מוזרים שתלויים מהענפים של החרוב הותיק שהיה פה הרבה לפנינו. יצרתי גינת ירק ותבלינים על המרפסת, בניתי קומפוסטר ויש עוד גינת ירק שלא תמיד מצליחה לי, וקצת יובש פה ושם, ויש את המקום בו התרגולות מכסחות כל צמחיה שניסינו לשתול. זו הגינה שלנו עכשיו. לול תרנגולות ביתי – אחת ההנאות הכי גדולות זה לקום בבוקר ולאסוף כמה ביצים טריות וחמות מלול תרנגולות ביתי.

זה לא מסובך כמו שזה נראה, זה אפילו די פשוט לגדל כמה תרנגולות בגינה פרטית, זו אפילו לא חייבת להיות גינה גדולה. כדי למנוע רעש אפשר להחזיק רק נקבות, שרועשות הרבה פחות מתרנגול זכר, ולהנות מביצים טריות וחיית מחמד מעניינת וחמודה. כשהתחלתי עם ענין התרנגולות, לא חלמתי אפילו שיהיו כאן אפרוחים. הרי אין זכר, נכון? והנה גברת תרנגולת שחרחורת  אחת החליטה יום אחד שהיא דוגרת. לא משנה על מה, היא דוגרת, אפילו אם זו ביצה מהסופר או ביצה של החברה שלה. כמובן שבלול בלי תרנגול, הביצים לא מופרות.

לכן נסעתי והבאתי לה מספר ביצים מלול עם זכר, והנה הפלא ופלא, לאחר 3 שבועות של דגירה בקעו להם שני אפרוחים. ממש פלא של הטבע! אין לתאר את התחושה הזאת, כשחיים נוצרים כאילו יש מאין, ואין לתאר את האושר של הילדים כשהם ראו ממש ממש איך בוקע אפרוח מביצה

מידע נוסף

נגישות