עיצוב גינה בבית פרטי

גלים גנים הנה משפחה ועסק המבוססים על נסיון רב שנים של שלושה דורות משפחתיים, מוניטין וסטדנרטים גבוהים בעולמות עיצוב גנים ביתיים, אדריכלות נוף, הקמה ותכנון גינות וניהול פרויקטים ציבוריים. הניסיון שלנו עומד לשרותכם ומאפשר ומציע עבורכם מגוון רחב ועשיר של אפשרויות, עיצובים וסגנונות.

אנו בגלים גנים מעניקים לכם שירותי עיצוב גינה בבית פרטי בליוו י הנדסאי ואדריכל נוף בעלי ניסיון רב שיביאו עימם אלמנטים עיצוביים נרחבים ופתרונות מהעולם האקולוגי היוצרים חסכון במים, חומרי ריסוס וחומרי דישון. כל זאת באמצעות בחירה בצמחייה הנכונה לאזור ולשטח האדמה, פתרונות ניקוז ותכנון נכון של מערכת ההשקייה, מרווחי שתילה נכונים, שימוש בחומרים המתאימים ועוד.

העבודה עבורנו הנה דרך חיים, האהבה וההשקעה בכל גינה וגינה היא הרבה מעבר לעניין עסקי. והמטרה שלנו היא ליצור גן שלם, מלא חיים המשלב מערכת מושלמת המתוכננת למופת ומוסיפה מימד נוסף וחשוב לחיי המשפחה הגרה בבית, מטרה שכל אדריכל נוף ואיש מקצוע טוב שואף להשיג.

עיצוב גינה בבית פרטי, הכניסה לגינה
תכנון והקמת גינה יפה בצפון הארץ

הכנות לקראת גינה מעוצבת בבית פרטי

  1. הצבת תקציב עבור עיצוב גינה פרטית – שלב זה הנו קריטי ומכריע בהקמת גינות, בזכות בניית תוכנית עבודה יסודית וקפדנית נוכל להגיע לתוצר מדויק ופרויקט מוצלח שעונה על הציפיות ומעבר.
  2. פינוי והכנת הקרקע – ניקיון, פינוי: אשפה, פסולת, צמחיה ומערכות צנרת ישנות . בסיום נחל בעבודות פיתוח לטובת עיצוב פני השטח על פי הטופוגרפיה האזורית והשינויים המתוכננים.
  3. התאמת מערכת השקייה – בחירת סוג מערכת ההשקייה המתאימה לגינה שלכם, התקנת מערכת ההשקייה, תזמון זמני ההשקייה ועוד…
  4. צמחייה – לאחר סיום עבודות הצנרת נוכל להתחיל במלאכת השתילה ע"פ התכנון שבוצע, הצמחייה שנשתול נבחרה במהלך סיור משתלה עמכם תוך התייעצות עם אדריכל הנוף והתאמת הצמחייה לתנאי השטח.
  5. תקינות מערכות השקייה וחשמל – בסיום, נוודא כי המערכות ההשקייה, המים והתאורה פועלות כראוי.

 

תכנון הגינה בבית פרטי

תכנון גינה נכון עשוי להביא לתוצר מקסימלי עבורכם, איש מקצוע החי את השטח ובעל ניסיון רב בתכנון ועיצוב גינה ייגש לעבודות תכנון השטח והמרחב באופן הכי נכון ומדויק, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פרקטית. ביכולתו לתכנן את שלבי העבודה בהתאם לתנאי השטח וכך להתחשב בכל האלמנטים העיצוביים הקיימים והחדשים שנרצה להגשים, לדוג': מסלעות, עבודות עיצוב באבן ועץ, שבילי כניסה, יציקות חוץ, תוכנית ניקוזים נכונה למניעת הצפות ועוד… בבחירת איש מקצוע לביצוע עבודת עיצוב גינות – אדריכל נוף או הנדסאי נוף נקבל תכניות מתאר, הדמיות ומפרט שיאפשר לנו לקבל תמונה ויזואלית של הגינה לפני הקמתה, למנוע בעיות עתידיות ולהבטיח קבלת תוצר מדויק בסיום.

קונספט והדמיות גינה פרטית

אנו נבצע פגישת היכרות הכוללת סיור בגינה כך שנוכל להבין את דרישותיכם לעומק, לאחר מכן ניגש לעבודת תכנון גינת חלומותיכם. הגשה ראשונית – לאחר שלב בניית תוכנית עבודה, נגיש לכם תכנית רעיונית ובמידת הצורך נספק גם פרספקטיבה רישומית להמחשה ותיאור ברורים של הקונספט. לאחר קבלת החלטה סופית ובחירת הקונספט העיצובי, נוציא עבורכם תכניות ביצוע ממוחשבות ומפורטות שיציגו לכם פרמטרים שונים, כגון: מידות, תכנית מערכת ההשקייה, סידור הצמחיה, פרטי גן, חתכים, תאורה ועוד. * אנו מעניקים שירותי הדמיה ממוחשבת שתחדד ותמחיש לכם את הגינה העתידית שלכם. דוגמאות להדמיות, שרטוטים והקמת גינות

 

סגנונות עיצוב גינה בבית פרטי

עיצוב גינה בבית פרטי עם בריכה

גלים גנים מתמחה גם בהקמת גינות עם בריכה, ישנם מגוון סגנונות של בריכות כמו בריכות בטון בהתאמה אישית אשר מאפשרות יכולת עיצוב גמישה ויצירתיות,  בריכות מוכנות מראש וכן הלאה. חשוב להכיר שהקמת בריכה מצריכה תכנון של אדריכל נוף או מעצב גינות אשר בקיע בהיתרים הנדרשים מטעם הרשות המקומית. שילוב בריכה מצריך התייחסות לתשתיות כמו חפירת אזור הבריכה, יציקת השטח כהכנה לשילוב הבריכה וכמובן התייחסות כוללת לעיצוב הגינה הפרטית בחצר כמכלול.

 

עיצוב גינה פרטית אקולוגית

גינה אקולוגית – הינה גינה המצריכה מינימום התערבות ומעניקה מקסימום שמירה על איכות הסביבה, תוך ניצול צמחייה ומשאבי טבע ומים הקיימים באזור. עם תכנון אקולוגי נכון ומקצועי של אדריכל נוף הגן ידע להתאים את עצמו לאדם ולתנאי הסביבה, גם במצבים של שינוי האקלים ושינויי עונות השנה. כל זאת ללא שימוש בחומרי הדברה, דישון וכימיקלים המזיקים לסביבה.

עיצוב גינה פרטית לצורך גידול תבלינים

קיימות מגוון גישות לעיצוב גינה פרטית בבית לצורך גידול צמחי תבלין וירקות:

  • איזור מוגדר בו שותלים את כל צמחי התבלין והירקות, בדר"כ נמקמו קרוב ככל שניתן למטבח שלנו.
  • פיזור צמחי התבלין והירקות – אין שטח או אזור מוגדר לגידול, אלו פזורים ברחבי הגן לצד צמחייה, עצים ופרחים. על פי עקרון הפרמקלצ'ר, קיימים סוגי צמחי תבלין ופרחים שעשויים להגן אחד על השני ובכך לשמר את התפתחותם.
  • גידול גינת צמחי תבלין וירקות – מלבד לגינות ייעודיות לגידול תבלינים באופן נקודתי בתוך גינה רגילה, ישנה גם אפשרות ליצור גן שהוא כולו מורכב מצמחי תבלין, ירקות, עצי פרי וכו'. לבנדר, רוזמרין, זוטה, מרווה וכו'. כל אלו צמחי תבלין ומאכל אך בנוסף להיותם מרהיבים, יפים ובעלי פריחות מרהיבות, אינם צורכים הרבה מים ומתאימים מאוד לאקלים הישראלי. לכן אפשר בקלות ליצור "גינת מאכל", גינה שהיא כולה מורכבת מצמחי תבלין.

 

עיצוב גינה על גג

בעלי הדירות מבנינו אשר לרשותם גג פרטי או מרפסת, באפשרותכם לעצב ולהפוך את המבנה הקיים לפינת חמד מלאת חיים, יופי וצבע, תוכלו לחוות גינת קרקע על הגובה המשתלבת עם הנוף הקיים. אדריכל הנוף וההנדסאי נוף של גלים גנים יוכלו לבצע תכנון והקמת גינות גג באופן המתאים ביותר לתנאי המבנה הקיים ולדרישות העיצוביות שלכם. בזכות הידע המקצועי והנסיון העשיר נוכל לבחון את המבנה, את תנאי התחזוקה הנדרשים ואת האלמנטים הדרושים לטובת פיתוח. אנחנו נעצב עבורכם גינת גג נושמת, משתנה ומלאת חיים בדיוק כמו גינה הצומחת מן האדמה שתשתלב באופן מושלם עם חלל הפנים של ביתכם במלוא ההרמוניה. תעצמו את העיניים לרגע ודמיינו אתכם לוקחים אתכם את כוס הקפה שלכם החוצה, מתנתקים מכל הרעשים והשגרה רק לכמה דקות בפינה הירוקה, הרגועה, השלווה והאינטימית שלכם. עיצוב גינות גג שבוצעו ע"י גלים גנים:

עיצוב גינת גג בתל אביב עם הוספה של בריכה.
גינת גג מעוצבת עם בריכה בשרון - בריכה גבוהה בשילוב צמחייה

עיצוב גינה פרטית

עיצוב גינה קטנה או עיצוב גינה גדולה בבית פרטי הינן חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים של הבית. כשעושים זאת נכון, עיצוב הפנים של הבית ועיצוב גינה הינו מכלול שעובד ביחד בהרמוניה מלאה. לעשות זאת נכון אומר לבחור בקפידה בעל מקצוע שידע לתת את מלוא תשומת הלב והדגשים הקטנים על כל האלמנטים הקיימים בגינה פרטית. מהאלמנטים הטכניים וחומרי הגלם הנכונים שישמרו את הגינה לאורך זמן ועד לאסתטיקה ברמה גבוהה שתעניק סגנון ייחודי לבית ולגינתו.

עיצוב גינה מוצלחת בבית פרטי מצריך ידע, תכנון נוף סביבתי וניסיון עשיר בתחום עיצוב הגינה. לכן בבחירת איש המקצוע מומלץ להעזר בהמלצות, תיק עבודות, סיור בגינה וכמובן ייעוץ עשיר ומקיף בפגישה פנים אל מול פנים. איש מקצוע מיומן ידע לזהות את מיקום הגינה ביחס לבית וליצור הרמוניה טבעית של הצומח והדומם, כך הקונספט העיצובי יקבל כח והתאמה מושלמת לבית ולבני הבית החיים בו. יצירת תוכנית לוקה בחסר עשוי ליצור בעיות עתידיות שיעלו לנו בכסף רב. על כן אנו משכללים את תקציב עיצוב הגינה כבר בתחילת התהליך ויודעים להתאים את התקציב לצרכים באופן המיטבי ולמקסם את החיסכון שלכם לטווח הארוך. את החיסכון ניתן ליצור בבחירת צמחיה מתאימה, חסכון במים ובחירת מערכת השקייה המותאמת לצרכי הגינה שלנו, בחירת ריצוף או דק המתאים לתנאי השטח ועוד… תנו לנו לעצב לכם את גינת החלומות שלכם למציאות, לרשותינו צוות הנדסאי ואדריכל נוף בעלי נסיון עשיר וידע מקצועי המבצעים עבודות עיצוב או הקמת גינות פרטיות תוך אהבה רבה למקצוע ואכפתיות לשמירת התוצאות לאורך זמן.

שיקום גינות בבתים פרטיים

כל גינה, בין אם מוזנחת, הרוסה או פשוט לא מתוחזקת ברת שינוי ויכולת שיקום. מלאכת שיקום גינות ושיפוץ גינה תעשה כאשר בתחילתה יבוצע תכנון קפדני שבו יבדקו ויתוכננו על פי שלבים:

  • תנאי השטח הקיימים.
  • אזורי השיקום הרצויים.
  • אזורים שעליהם נרצה לשמור.
  • רעיון עיצובי ופרקטי המגבש את התוצאות הרצויות.
  • סגירת תקציב המתאים לשני הצדדים.
  • סגירת תוכנית עבודה מסודרת ומפורטת עם כל השלבים.

לאחר כל אלו נוכל לגשת למלאכה ולהתחיל בעבודות פינוי, ניקיון, פירוק משטחים או ריצופים קיימים, עבודות גיזום והסרת צמחיה מיותרת. בסיום הפינוי נחל במלאכת היצירה, נבחר צמחיה המתאימה לתנאי השטח, הקונספט העיצובי ומידת התחזוקה הרצויה, נבחר במערכת השקיה מתאימה, ריצוף או דק המתאים לתנאי השטח ולבחירת הלקוח, נקבע אזורי ישיבה, בריכות נוי או כל אלמנט עיצובי אחר שיאפשר לנו להנות מהטבע הירוק והחיים שנפיח בגינה החדשה שלנו. חשוב לנו לבחור באיש מקצוע בעל ניסיון רב בתחום, כזה שיוכל לזהות את תנאי השטח הקיימים באופן הכי טוב. על מנת לשקם וליצור מציאות יש להכיר את היסודות ואת פני השטח ולדעת להתאים פתרונות עיצוביים, צמחיה, חומרי גלם ואלמנטים עיצוביים שיאפשרו שיקום גינות מוצלח ותוצאות שישמרו לאורך זמן. ברור לנו ששיקום גינות חייב להיות כזה שיהיה ניתן לשמר בטווח הארוך כך נמנע מהמצב שהגענו אליו מלכתיחלה. שיקום גינות בגלים גנים הינו תהליך מהנה שננהל ביחד כך שיניב תוצאות מעולות לאורך זמן, גינות מעוצבות ושוקקות חיים והנאה מובטחת משפע של ירוק, צבעים וטבע לכל הנוכחים בבית. צרו קשר עוד היום עם גלים גנים ואנו נשמח להפוך כל רעיון עיצובי למציאות ולמקסם תוצאות שישמרו לאורך זמן.

טיפים לעיצוב גינה בבית פרטי

כאשר אתם מגיעים לשלב בו אתם מעוניינים בעיצוב גינה בבית פרטי, מומלץ לחשוב על פתרונות שיחסכו לכם מקום. לכן, קיבצנו עבורכם כמה טיפים קטנים –

  • שתילת עצים תופסת מקום רב משטח הגינה. במידה ובבעלותכם שטח גינה לא גדול במיוחד וברצונכם לייצר אווירה טבעית, תוכלו לשתול עציצים קטנים ובינוניים שלא מתפרשים לכל עבר עם שורשיהם, ובמרכזם ניתן לשתול עץ – כך תוכלו ליצור צמחייה ירוקה או צבעונית, במראה טבעי וניצול שטח נכון.
  • לצורך שמירה על סדר וארגון כשאתם מעצבים גינה בבית פרטי, תוכלו להסתייע במיכלי שתילה ואדניות בגוונים וגדלים רבים בהתאם לצרכי הגינה. דרך זו תאפשר לכם בין היתר לחסוך מקום ולשמור על הגינה מאורגנת יותר ומסודרת.
  • במידה ויש לכם גינה גדולה, ניתן לשתול מספר עצים, גדולים וקטנים, ואף להוסיף אלמנטים עיצוביים, כמו למשל פינות ישיבה ומזרקות, דק, סלעים ועוד. בגינה גדולה אין חשש לשתילת צמחים בעלי נטייה להתפרש בצורה מהירה בעקבות שטח הגינה.

שאלות נפוצות

מהם סגנונות עיצוב גינה בבית פרטי?

גינה טרופית, גינה מודרנית, גינה יוקרתית, גינה כפרית, גינה יפנית, גינת תבלינים וירקות, גינה אורבנית – הסגנונות רבים ומגוונים וזוהי רק דוגמית מהמבחר הרב שיש כיום, הטעם אינדיבידואלי בין אדם לאדם.

אילו עצים מומלץ לשתול כאשר מעצבים גינה?

ישנם לא מעט עצים, על כל עץ ועץ להתאים לשטח האדמה המוקצה עבורו, לתנאי האקלים הישראלי. ברוב המקרים, מומלץ לשתול בגינה עצמי הדר, כמו למשל תפוזים, לימונים, אשכוליות.

 

למידע נוסף:

נגישות