עיצוב גינה מודרנית

בריכה יוקרתית בלב הגינה - עיצוב גינה מודרנית

עיצוב גינות מודרניות – כשאומרים על עיצוב גינה שהוא עיצוב גינה בסגנון מודרני הכוונה היא לגינה מינימליסטית, עם קווים נקיים, ישרים או מעוגלים בצורה הנדסית, עם חומרים אשר נחשבים מודרניים ובמראה נקי,  ויחסית מעט צמחיה. עיצוב גינה מודרנית משלב לרוב  חומרי בניה שונים כגון ריצוף , חצץ, דקים,  עם אזורי שתילה בצורות גיאומטריות שמשאירים את הדגש על חומרי הבניה. גם עיצוב גינות בסגנון יפני נחשב לעתים לעיצוב גינות מודרני מכיוון שעיצוב בסגנון יפני משלב אזורי חצץ וסלעים עם צמחיה גזומה היטב ו"תחת שליטה".

האם עיצוב גינה מודרנית מתאים לכל בית?

לכאורה, הינו מצפים שגינתו של בית שמעוצב בסגנון מודרני יהיה גם הוא בסגנון נקי, קווים ישרים והנדסיים, שילוב חומרי בניה שונים וכו'. עם זאת, לעתים קרובות אנחנו ממליצים דווקא לתכנן עבור בית שבנוי בקווים נקיים – גינה "משוחררת" יותר, שופעת, פרחונית וצבעונית, כדי לשבור את התחושה הנקייה שעלולה להיות לעתים קרירה. בתלות בעיצוב הבית עצמו ובאופי הבעלים, אנחנו נחליט עד כמה הגן צריך להיות מודרני ו"נקי". עיצוב גינה מודרנית הוא לפעמים גם דרישה של אדריכל הבית, שרוצה שהכל יתיישר עם קו המחשבה העיצובי של כל מכלול הבית – גינה. אם הלקוח מסכים לגישה הזאת, אנחנו נספק עיצוב מודרני ונקי בקווים מעניינים, עיצוב אשר משלב אזורי צמחיה שופעת במקומות המתוכננים לכך ויוצרים ניגוד מעניין בין השטחים המתוכננים למופת והבנויים מחומרים לא משתנים כגון אבן, חצץ, לבין השטחים המגוננים אשר מתחדשים תמיד, חיים, מחליפים צבעים ועלווה בהתאם לעונות השנה ומפתיעים את העין כל בוקר מחדש.

אלמנטים בגינה מודרנית

מים

בגינות מודרנית בהתאם לגודלן הפיזי יהיה לרוב שילוב של בריכה, להבדיל ממה שהיה נהוג בעבר, שילוב של בריכה סטנדרטית כיום עיצוב גינה עם בריכה בסגנון מודרני מביא עמו שלל אפשרויות עיצוב. לדוגמא בריכת אינפינטי המעניקה מראה אינסופי לכאורה הוא אחד הטרנדים הפופולריים כיום.  מסביב לבריכה ניתן לשלב אלמנטים כמו דק עץ או בטון מוחלק למראה עכשווי. אלמנט מים נוסף הוא בריכות נוי המשלבות צמחיה או דגי נוי.

עיצוב גינה מודרנית
עיצוב גינה מודרנית

מעברים

מעברי הגינה גם הם זוכים להתייחסות מודרנית באמצעות שילוב של אבני מדרך. בגינות גדולות נוכל לשלב אבני מדרך גדולות אשר יוסיפו גם הן אלמנט גאומטרי ישר ועוצמתי.

עיצוב גינה מודרנית
עיצוב גינה מודרנית

תאורה

יש אינספור אפשרויות להוספת גופי תאורה מוגני מים בעיצוב עדכניים. התאורה היא בהחלט חלק חשוב מהעיצוב בעיקר בשעות בערב. אנו מתייחסים אליה לא רק כמאפשרת ישיבה בגינה אלא כחלק המדגיש אזורי עיצוב ואלמנטים בגינה.

עיצוב גינה מודרנית
עיצוב גינה מודרנית

אקססוריז

בעיצוב בכלל, חשיבה על הפרטים הקטנים יוצרים את הטוויסט הנדרש בין עיצוב שגרתי לעיצוב ייחודי ומענג במיוחד. כאשר אנו חושבים על עיצוב גינות מודרניות אנו יוצרים הדמיות ברמת האקססוריז שיש בגינה כמו פסלים, כדים וכן אלמנטים אחרים ששילובם יותר מראה מודרני.

עיצוב גינה מודרנית
עיצוב גינה מודרנית

עיצוב גינה מודרנית בהשראה יפנית

הקשר בין עיצוב גינה שנחשב מודרני ונקי, לבין גינה יפנית מסורתית הוא העובדה ששני הסגנונות משתמשים בחומרים לא- אורגניים כמו חצץ, חלוקי נחל וסלעים, בשילוב איזורי צמחיה גזומים שנותנים תחושה של שליטה על הטבע ושילובו בסביבה הביתית המסודרת שלנו. ניתן בהחלט לעצב גינה מודרנית בהשראה של הגן היפני וכך לשלב שני עולמות שונים שמדברים בשפה דומה במובן מסוים.

נגישות