מעצב גינות

מעצב גינות או אדריכל נוף – מי מהם מתאים לעיצוב גינות בבית פרטי

ראשית נתחיל בהסבר קצר בהגדרה של כל אחד מבעלי המקצוע

  • מעצב גינות – אם איננו בעל תואר אדריכלות נוף, בדרך כלל הוא הנדסאי נוף או ללא תואר בכלל אבל עם ניסיון כלשהו בתחום עיצוב הגינות. בדרך כלל יעסוק בעיצוב הגינה  הביתית ופחות סביר שמעצב גינות, מוכשרים ככל שיהיו, יקבלו עבודות תכנון ציבוריות גדולות.
  • אדריכל נוף – בהגדרתו הנו אדם אשר סיים תואר ראשון לפחות באדריכלות נוף במוסד אקדמי כלשהו בארץ ובעולם. אדריכל/ית נוף יכול לתכנן פרויקטים ציבוריים גדולים, פארקים, תכנון גינון אורבני וכדומה. כמו כן ביכולתו לתכנן גינות פרטיות קטנות וגדולות

פרמטרים בבחירת מעצב גינות

כאשר לקוח פרטי מחפש מתכנן עבור הגינה שלו, ורוצה להחליט אם עליו לחפש: אדריכל/ית נוף, מעצב גינות, הנדסאי נוף, או מתכנן כלשהו שמציג את עצמו כבעל מקצוע מתאים, הוא צריך לקחת בחשבון מס’ פרמטרים:

  • אין בדרך כלל משמעות לתואר אדריכל נוף עבור תכנון עיצוב גינה בבית פרטי, שכן כל האישורים לבניה חתומים על ידי אדריכל הבית ולרוב אין צורך בחתימת אדריכל נוף. שנית, מה שחשוב במקרה של תכנון גינת בית פרטי הוא הידע המקצועי של המתכן והמבצע, ידע שהרבה פעמים גדול יותר אצל “איש שטח” שממש נדרש לתת פתרונות ביום יום, מאשר אצל מתכנן בעל שם אבל שבקושי נדרש לתת פתרונות בשטח.
  • אדריכל נוף מקצועי אמור להכיר גם את הפרקטיקה ולדעת לתת פתרונות טכניים מצוינים, אבל “אמור” זאת כאן מילת המפתח, ויש לבדוק אם אדריכל הנוף שבחרתם הינו בעל ניסיון בעבודת שטח. מצד שני, אם הוא אכן מקצועי עליו להבין בצמחיה הרבה יותר מאשר פלוני אלמוני אשר החל לעצב גינות לפני שנתיים כי זה נראה לו מקצוע נחמד
  • מקובל לדרוש מבעל מקצוע בתחום הגינון לתת ללקוח הפוטנציאלי אפשרות לראות מספר גינות שעשה בעבר (תיק עבודות) ואפשרות לדבר עם הלקוחות שעבורם נעשו הגינות. בעניין גינות פרטיות פחות חשוב מה התואר של המתכנן, אם כי תואר של אדריכלות נוף נותן רשת בטחון נוספת שאכן המתכנן יודע מה הוא עושה.

האם גנן יוכל לתת מענה במקום מעצב גינות?

גנן הינו איש מקצוע שאחראי להוציא לפועל את התוכנית של מעצב הגינות. לכן לרוב לא יעסוק בתכנון הגינה, אלא תפקידו לקבל תכניות ולהוציאה לפועל. למעצב גינות שהוא גם אדריכל נוף יש יכולת תכנון והסתכלות רחבה בהיבטים של תכנון השקיה חסכונית ומערכת הניקוזים, תחזוקת הגינה, טיפול בפני השטח ומתן פתרונות כמו גם הכנת תשתיות חשמל, תכנון רחבות. כמו כן במידה ומעוניינים בהקמת בריכה בגינה, ישנם היבטים של אישורים והיתרים (בליווי אדריכל הבית). לסיכום, תכנון גינה מקצועי יכול לחסוך כסף רב, זמן מיותר ולעיתים עוגמת נפש. מעטפת השירות השירות והמקצועית הם שונים. כשם שעל מנת לבנות יש צורך באדריכל כך לשם תכנון גינה יש צורך במעצב גינות שעדיף שיהיה לכל הפחות הנדסאי נוף או אדריכל נוף.

מעצב גינות לבית פרטי

  • כאשר אנחנו מחפשים אדריכל נוף שהוא גם מעצב גינות ומתכנן נוף בשביל עיצוב גינה בסגנון יוקרתי בפרט, רצוי לנסות לקבל המלצות מחברים שעברו את התהליך עם בעל מקצוע שהם מרוצים ממנו. כמו כן, אפשר להתרשם מהאדריכל דרך תיק העבודות ולאחר מכן לבצע שיחה טלפונית ופגישה אישית.
  • הרבה פעמים לאחר הפגישה הראשונית עם הלקוח שמתעניין בתכנון נוף, אנחנו מציעים סיור בגינות שביצענו בעבר כדי לתת לו להתרשם מהיכולות שלנו. לאחר כל השלבים האלה אפשר להחליט אם האדריכל וסגנון התכנון שלו מתאימים לנו ולהמשיך הלאה לסקיצה רעיונית עבור הגינה.
  • אין לזלזל ברושם ראשוני, בקשר האישי ובכימיה המתפתחת בין האדריכל ללקוח, שכן תקשורת טובה חשובה לעבודה משותפת וסיום פרויקט מוצלח. לעתים האדריכל והלקוח יכולים לעבוד ביחד חודשים רבים עד לסיום הפרויקט וחבל להתחיל תהליך של תכנון נוף עם אדריכל מצויין ככל שיהיה שאין לנו תקשורת טובה איתו.

לסיכום, יש לבחור אדריכל נוף העוסק רבות בתחום עיצוב גינות או כל בעל מקצוע אחר בתחום הגינון על ידי המלצות מלקוחות מרוצים וסיור גינות במספר פרויקטים שהמתכנן עשה.

הדמיה של גינה על נחלה בצפון בה מעצב הגינות מדמה כיצד תראה הגינה

מה מקבלים ממעצב גינות שהוא גם אדריכל נוף בגלים גנים?

דוד תמרי – אדריכל נוף, בעל ניסיון רב בתכנון עירוני ופרטי, כולל תכנון נוף לפרקים, תכנון ערים ושיקום מחצבות. ברק תמרי – הנדסאי נוף ומתכנן גינות פרטיות ותכנון ציבורי במקצועיות ואהבה רבה למקצוע, גישה תכנונית מעמיקה ואסתטית ומצד שני ידע רב בנושאים פרקטיים כגון חומרים, ניקוזים, צמחיה וכו'.

  • פגישת ייעוץ ראשונית
  • פגישה בשטח – פגישת היכרות עם השטח על מנת לעמוד את מצבו ומה נדרש לצורך הקמת הגינה
  • תכנית רעיונית המציגה את התכנון הכללי ושינויים בתכנית הרעיונית במידת הצורך עד שסוגרים תכנית סופית.
  • תכניות עבודה לביצוע
  • הדמיה במידת הצורך
  • ליווי ופיקוח עבודות הבטון והריצוף אם אנחנו לא מבצעים אותן
  • שלב הביצוע וההקמה

נשמח לעמוד לשירותכם ולספק עבורכם ייעוץ וליווי מקצועי בדרך לעיצוב החלום שלכם למציאות

נגישות